arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

همتی: رشد ۴۰ درصدی صادرات کشور ناشی از افزایش ۶۰ درصدی قیمت نفت و فراورده‌های نفتی در سال ۲۰۲۱ است / اگر ما هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم می‌توانستیم نزدیک به ۶۰ درصد رشد صادراتی داشته باشیم / سهم تلاش دولت سیزدهم در خنثی سازی تحریم چه میزان بوده؟

عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اعلام افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای صادراتی سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته میلادی می گوید: در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی یک چیزی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است بنابراین حتی اگر ما هیچ تلاشی نمی‌کردیم، قاعدتاً با صادراتی که سال گذشته داشتیم با همون حد هم می‌توانستیم نزدیک به ۶۰ درصد رشد درآمد داشته باشیم، بنابراین سوال مهم بنده از دولت محترم سیزدهم این است که سهم تلاش دولت سیزدهم در خنثی سازی تحریم چه میزان بوده است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویدیو / واکنش همتی به خبر دولت درباره افزایش ۴۰ درصدی درآمد‌های صادراتی: قیمت نفت ۶۰ درصد افزایش داشته؛ اگر ما کار خاصی هم نمی‌کردیم باید درآمدمان ۶۰ درصد افزایش می‌یافت

رییس سابق بانک مرکزی ایران اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، با همان صادرات سال قبل می‌توانستیم نزدیک ۶۰ درصد رشد در آمد داشته باشیم.

به گزارش «انتخاب»، عبدالناصر همتی در یک فایل ویدیویی که منتشر کرده، گفته است: اعلام شد که صادرات کشور ۴۰ درصد رشد داشته است البته به جزییات اشاره نشد. اما می‌توان حدس زد که منظور سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته بوده است. این موضوع از این منظر که می‌تواند تاثیر تحریم‌ها را بر بودجه و اقتصاد کشور را کمتر کند، خبر امیدبخشی است.

وی افزود: اما نکته مهم این است که در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی‌کردیم، با همان صادرات سال قبل می‌توانستیم نزدیک ۶۰ درصد رشد در آمد داشته باشیم.

رییس سابق بانک مرکزی ایران بیان کرد: بنابراین سوال مهم من از دولت سیزدهم این است که سهم تلاش دولت سیزدهم در خنثی‌سازی تحریم چه اندازه بوده است؟

 
 
نظرات بینندگان