arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

وزیر اقتصاد: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرارداد‌های مشخصی برسد / در ماه‌های آینده وارد انعقاد قرارداد‌ خواهیم شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین در بخش‌های مختلف در حال نهایی شدن است. احسان خاندوزی افزود: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قراداد‌های مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است. خاندوزی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قرارداد‌هایی خواهیم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین در بخش‌های مختلف در حال نهایی شدن است.

به گزارش «انتخاب»، احسان خاندوزی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش در وزارت نفت افزود: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قراداد‌های مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است.

خاندوزی به صداوسیما گفت: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قرارداد‌هایی خواهیم شد.

خاندوزی ادامه داد: همکاری خوبی بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد در خصوص تامین مالی پروژه‌های این صنعت در جریان است.

وی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها نشان می‌دهیم که تامین مالی پروژه‌های نفتی که از منابع خارجی دچار تنگنا شده بود، از منابع داخلی همچنان میسر است و با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه احداث خط لوله تابش، امروز علاوه بر تامین امنیت انرژی در شرق، برکات دیگری نیز دارد، افزود: با اجرای این طرح روزانه از تردد هزار تانکر جلوگیری شده و در با ضابطه‌مندشدن انتقال فرآورده‌ها، قاچاق سوخت نیز کاهش خواهد داشت.

وی به تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت توسط کنسرسیومی متشکل از بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا در وزارت اقتصاد کاری کنیم تا بانک‌ها در پشتیبانی از تولید و به ویژه بخش‌هایی که لوکوموتیو اقتصاد به شمار می‌روند، وارد شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این تامین مالی هم در توسعه پتروپالایشگاه‌ها و هم سایر طرح‌های نفتی انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان