arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

واکنش معاون قوه قضائیه به اظهارات مکرون درمورد فریبا عادلخواه: در تمام دنیا، برای حبس در منزل با پابند الکترونیکی، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود / فریبا عادلخواه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده برای تردد، تخطی کرد؛ به همین دلیل به زندان برگردانده شد

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه فرانسه و اظهارات رئیس جمهور این کشور در مورد شرایط خانم فریبا عادلخواه گفت: خانم عادلخواه تبعه جمهوری اسلامی ايران است و دخالت سایر کشورها در فرایند قضایی مربوطه را کاملا محکوم می‌کنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه فرانسه و اظهارات رئیس جمهور این کشور در مورد شرایط خانم فریبا عادلخواه گفت: خانم عادلخواه تبعه جمهوری اسلامی ايران است و دخالت سایر کشورها در فرایند قضایی مربوطه را کاملا محکوم می‌کنيم؛ در تمام دنیا وقتی قاضی به دلایلی اجازه می‌دهد زندانی بجای زندان با پابند الکترونیکی در منزل حبس خود را طی کند، معنای آن این است که محدودیت‌هایی در مورد محدوده‌ای که وی قادر به تردد در آن است، اعمال می‌شود. خود فرد زندانی نیز کاملا به این محدودیت‌ها آگاه است و می‌داند که اگر از آن تخطی کند، به زندان بازگردانده می‌شود. این یک وضعیت عمومی برای تمامی زندانیانی است که از این موقعیت برخوردار می‌شوند.

غریب‌آبادی افزود: خانم عادلخواه که اتهامات ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی طی یک فرآیند مستقل قضایی در دادگاه صالحه رسیدگی شد، متاسفانه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده در دوران حبس خانگی تخطی کرده و برغم چندین بار هشدار مقامات قضایی، بر این کار اصرار داشته است. لذا، اکنون مانند هر زندانی دیگری که مقررات مشابه را نقض کرده و مکررا از موقعیت سوء استفاده کرده، به زندان برگردانده شده است.

وی افزود: بسیار تاسف بار است که مقامات فرانسوی بدون توجه به‌ حسن نیت دستگاه قضایی ايران در مورد یکی از اتباع خود، و برغم آگاهی از تخلفات خانم عادلخواه، به صورت طلبکارانه و با صدور بیانیه‌های شتابزده، مطالب بی‌پایه و اساسی را عنوان می‌کنند که قطعا غیرقابل قبول بوده و ما نیز برای آن وجاهتی قائل نیستیم.

نظرات بینندگان