arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

توضیح خطیب‌زاده درباره اجرایی‌شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین: وزارتخانه‌های مختلف مسئول شدند بر روی قراردادهای مختلف کار کنند / دو طرف تفاهم کردند بعد از چندین ساعت گفت‌وگوی تفصیلی در چین، مشترکاً آغاز اجرایی‌شدن این تفاهم را اعلام کنند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره اجرایی‌شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین گفت: در پنج ماه گذشته وزارتخانه‌های مختلف دولت مسئول شدند بر روی قراردادهای مختلف کار کنند و از این زمان این تفاهم‌نامه باید فاز اجرایی شد که دو طرف تفاهم کردند بعد از چندین ساعت گفت‌وگوی تفصیلی در چین مشترکاً آغاز اجرایی‌شدن این تفاهم را اعلام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره اجرایی‌شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین گفت: در پنج ماه گذشته وزارتخانه‌های مختلف دولت مسئول شدند بر روی قراردادهای مختلف کار کنند و از این زمان این تفاهم‌نامه باید فاز اجرایی شود که دو طرف تفاهم کردند بعد از چندین ساعت گفت‌وگوی تفصیلی در چین مشترکاً آغاز اجرایی‌شدن این تفاهم را اعلام کنند.

او در نشست خبری افزود: معاون بانک مرکزی، معاون وزارت نفت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز در سفر امیرعبداللهیان به چین حضور داشتند. امیدواریم قراردادهایی که مذاکرات اجرایی‌شدن آن آغاز شده، افقی را در روابط راهبردی دو کشور باز کند.

نظرات بینندگان