arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

عربستان در واکنش به حمله انصارالله به ابوظبی: هدف گرفتن فرودگاه «حمله‌ای تروریستی» است / به مقابله با تمام تلاش‌های شبه نظامیان حوثی ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با شدیدترین عبارات این حمله «تروریستی» را محکوم می‌کنیم که فرودگاه ابوظبی در کشور امارات برادر را هدف گرفت. این حمله منجر به تلفاتی شد و ریاض تمام قد در کنار امارات برادر در برابر تمام تهدیدها علیه امنیت و ثبات آن ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزارت خارجه عربستان در حمایت از امارات، حمله امروز، دوشنبه به فرودگاه ابوظبی را محکوم کرد و افزود، این انفجارها علیه فرودگاه «حمله‌ای تروریستی» هستند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با شدیدترین عبارات این حمله «تروریستی» را محکوم می‌کنیم که فرودگاه ابوظبی در کشور امارات برادر را هدف گرفت. این حمله منجر به تلفاتی شد و ریاض تمام قد در کنار امارات برادر در برابر تمام تهدیدها علیه امنیت و ثبات آن ایستاده است.

این وزارتخانه مدعی شد: این اقدام از سوی حوثی‌ها انجام گرفت و تاکیدی بر خطر این گروه «تروریستی» است که تهدیدی علیه امنیت و ثبات کل منطقه و جهان هستند!

این وزارتخانه افزود: به مقابله با تمام تلاش‌های شبه نظامیان حوثی از طریق رهبری نیروهای ائتلاف عربی در یمن ادامه خواهیم داد.

صبح امروز وقوع آتش سوزی منجر به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی در منطقه «مصفح آیکاد ۳» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» (شرکت ملی نفت ابوظبی) شده و در منطقه ساخت و سازهای جدید در فرودگاه بین المللی این شهر نیز آتش سوزی جزئی روی داده است.

منابع المیادین نیز اعلام کردند که در جریان عملیات مذکور، ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین و ۱۰ موشک بالستیک نیروهای مسلح یمن، به اهداف حساسی در امارات اصابت کردند.

مقامات یمنی حمله امروز به فرودگاه ابوظبی را تنبیه امارات دانستند و اعلام کردند که در صورت ادامه خرابکاری امارات در یمن، حملات گسترده تر خواهد شد.

نظرات بینندگان