arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

خطیب زاده در خصوص تحولات اخیر مرتبط با یمن: راه حل هیچ یک از بحران‌های منطقه‌ای توسل به جنگ و خشونت نیست / تنها در فضای آرام می‌توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود

خطیب زاده، در رابطه با افزایش تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است راه حل هیچ یک از بحران‌های منطقه‌ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می‌توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر مرتبط با یمن اظهار داشت: محاصره و حملات نظامی راه حل بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : ایران همواره از ابتکار راه حل سیاسی مبتنی بر پایان پذیرفتن محاصره مردم این کشور، پایان جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تاکید می نماید.

خطیب زاده، در رابطه با افزایش تنش ها در منطقه، اظهار داشت: جمهوري اسلامی ایران همواره تاکید داشته است راه حل هیچ یک از بحران های منطقه ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مسایل یمن یک امر یمنی است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری که به پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن بینجامد تاکید کرد.

نظرات بینندگان