arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس: دولت اعلام کرده با حذف ارز ترجیحی قیمت نان افزایش نخواهد یافت / مابه‌التفاوت قیمت را دولت به نانوا‌ها پرداخت می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 گفت: در مسئله گندم دولت اعلام کرده است قیمت نان افزایش نخواهد یافت بلکه صرفاً روند اصلاح می‌شود و مردم همان قیمت قبلی را می‌پردازند و مابه‌التفاوت قیمت را دولت به نانواها پرداخت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به بررسی جزییات بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که حذف ارز 4200تومانی به‌معنای حذف یارانه نیست بلکه به‌منزله اصلاح روند معیوب و غلط گذشته است.

وی افزود: برای نمونه در بحث دارو اگر این روند برای سال آینده ادامه یابد حدود 90هزار میلیارد تومان یارانه پنهان باید پرداخت شود که حداقل فضای رانت 10هزار میلیاردی ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 ادامه داد: امروز ارز ترجیحی در حلقه‌های مختلفی در گردش است تا به دست مردم و مصرف‌کننده نهایی برسد و جذابیتی برای سوداگری و رانت و فساد در حلقه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با تأکید بر این‌که در بحث ارز ترجیحی دارو حداقل 200 شرکت به تعزیرات معرفی شدند گفت: هدف ما حذف بستر رانت و فساد است و حلقه نهایی که مردم هستند باید به‌صورت مستقیم این یارانه را دریافت کنند. یارانه دارو به‌یک‌شکل و یارانه لبنیات، گوشت، مرغ و نان نیز به‌شکل دیگر باید باشد.

وی گفت: در مسئله گندم دولت اعلام کرده است قیمت نان افزایش نخواهد یافت بلکه صرفاً روند اصلاح می‌شود و مردم همان قیمت قبلی را می‌پردازند و مابه‌التفاوت قیمت را دولت به نانواها پرداخت می‌کند.

نظرات بینندگان