يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | Sunday, 29 May 2022
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | Sunday, 29 May 2022
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • گردشگری
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
جستجو
ویدئو جدیدترین اخبار پربیننده ترین
لایو خبر عکس خواندنی ها اخبار ویژه
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • گردشگری
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
ویدیو / نماینده آبادان: چقدر فریاد بزنیم که فساد در خوزستان بیداد می کند

ویدیو / نماینده آبادان: چقدر فریاد بزنیم که فساد در خوزستان بیداد می کند

ویدیو / ماجرای ملاقات جنجالی و جعلی پوتین چیست؟

ویدیو / ماجرای ملاقات جنجالی و جعلی پوتین چیست؟

ویدیو / فاجعه بسیار وحشتناک‌تری که در انتظار آبادان بود

ویدیو / فاجعه بسیار وحشتناک‌تری که در انتظار آبادان بود

ویدیو / گفتگو با عامل تیراندازی خیابان طالقانی: قصد داشتم افراد دیگری که با آن‌ها اختلاف داشتم را بکشم

ویدیو / گفتگو با عامل تیراندازی خیابان طالقانی: قصد داشتم افراد دیگری که با آن‌ها اختلاف داشتم را بکشم

ویدیو / عزاداری خوزستانی‌های مقیم قم برای درگذشتگان حادثه متروپل

ویدیو / عزاداری خوزستانی‌های مقیم قم برای درگذشتگان حادثه متروپل

ویدیو / این مسلمانان تاتار در حال جنگ با نیروهای پوتین در اوکراین هستند + زیرنویس فارسی

ویدیو / این مسلمانان تاتار در حال جنگ با نیروهای پوتین در اوکراین هستند + زیرنویس فارسی

کد خبر: ۶۵۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سیاست >> سیاست داخلی
پ

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان: مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان استاندارد در حوزه ارتقای ایمنی خودرو، گفت: خودروسازان اتاق تصادف متناسب با استانداردهای روز ندارند ولی با این حال به آنها اجازه داده شده که کیسه هوا در خودروهای خود نصب کنند.

علی جدی با اشاره به حادثه رانندگی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شده در خودروهای حادثه دیده و با انتقاد ازخودروسازان، گفت: در برنامه ششم توسعه 2 ماده برای ارتقای ایمنی خودرو به عنوان دستور کار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی وجود دارد که سازمان استاندارد باید این اتاق را زودتر فعال می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: بیان تنها گلایه از نبود زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر در رعایت استانداردها باید کاری بیشتر از گلایه کردن انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه خودروسازان در قبال حوادثی مانند آنچه در بهبهان شاهد آن بودیم عذرخواهی نکرده‌اند، اضافه کرد: تا زمانی که خودروسازان برای فروش چند هزار دستگاه خودرو، با صف های میلیونی از سوی خریداران رو به رو می‌شوند؛ نباید انتظار داشت تولید کنندگان خودرو از مردم بابت کیفیت پایین خودروهای خود عذرخواهی کنند.

مردم با زاویه مناسب تصادف کنند!

وی در واکنش به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

جدی با تاکید بر اینکه خودروسازان بابت ایربگ‌ها از مردم پول گرفته‌اند، ادامه داد: ایربگ قطعه تزئینی و برای زیبایی نیست که در خودرو استفاده شود بلکه، باید هنگام بروز سانحه از جان راننده و مسافران مراقبت کند. باز نشدن این قطعه هنگام وقوع سوانح رانندگی نشان دهنده غیراستاندارد بودن آن و تضییع حق مصرف کننده در خودروهای ساخت داخل است.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مسئولیت خود عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید به موضوع باز نشدن ایربگ‌ خودروها ورود کند، اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مسئولیت و تکلیف دارد تا از حقوق مصرف کننده به ازای دریافت مبلغی که برای خرید یک کالا می‌دهد، حمایت کند. در ماجرای استفاده از ایربگ‌های غیر استاندارد نیز این سازمان باید به موضوع ورود کنند و از تولیدکنندگان توضیح بخواهد.

جدی اضافه کرد: اینکه چرا این سازمان‌ها به این موضوعات ورود نمی‌کنند جای سوال دارد چرا که وظیفه‌ای که در قانون برای آن‌ها تعیین شده است کاملا روشن است. بزودی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان ملی استاندارد برای توضیح دراین باره به مجلس و کمیسیون صنایع مجلس دعوت خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در نظارت بر صنعت خودرو دارند به مجلس و نمایندگان پاسخ دهند.

به گفته وی، این سازمان ها بر اساس قانون می‌توانند، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که حقوق مصرف کننده را نادیده گرفته‌اند جریمه کنند اما، تاکنون در این باره اقدام خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.

احساس امنیت کاذب با ایربگ‌های غیراستاندارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه وجود ایربگ در خودروها سبب می‌شود راننده احساس امنیت بیشتری کند و به این دلیل نوع رانندگی وی نیز تغییر کند، افزود: متاسفانه رانندگان به امید وجود ایربگ رفتارهای رانندگی خود را تغییر می‌دهند و به قطعه‌ای امیدوار می‌شوند که وجود خارجی ندارد. این موضوع سبب بروز سوانح دلخراش رانندگی و فوت یا صدمه شدید افراد شده است.وجود ایربگ‌های غیر استاندارد از نبود آن خطرناک‌تر است و باید تکلیف این قطعه در خودروها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است به شکل تصادفی ایربگ چند خودرو فعال نشود اما، هنگامی که تعداد ایربگ‌های غیر فعال زیاد می‌شود باید عنوان ایربگ را از خودروها برداشت، ادامه داد: هنگامی که ایربگ‌هایی که علامت استاندارد روی آن حک شده است باز نمی‌شود، مصرف کننده ناخواسته به دیگر قطعات نیز مشکوک شده و این نگرانی را پیدا می‌کند که ممکن است قطعه‌های دیگر استفاده شده در خودرو آن عملکردی را که تصور می‌کنند نداشته باشد. این موضوع می‌تواند به ایجاد ناامنی روانی در مصرف کنندگان خودرو منجر شود که این مسئله برای صنعت خودرو خطرناک است.

منافع مدیران خودروساز با خودروسازی گره نخورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منافع مدیران خودرو با خودروسازی گره نخورده است و این موضوع منجر به پاسخگو نبودن مدیران این صنعت شده است، ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که مدیران صنعت خودروسازی در قبال عملکرد خود پرداخت می‌کنند، جا به جا شدن آن‌ها از پست‌های مدیریتی است. وقتی نقش دولت در خودروسازی تعریف می‌شود و دولت در آن تصمیم می‌گیرد برای مدیران خودروسازی عملکرد ضعیفشان هزینه‌ای ندارد.

وی به مسئله ترک فعل مدیران که از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود را مسئله‌ای جدی اما، در حوزه خودروسازی ناکافی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: کمیته خودرویی کمیسیون صنایع و معادن در حوزه تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازان فعال است اما، در مسئله ترک فعل مدیران به جایی نمی‌رسیم چرا که وقتی مدیر دولتی مورد سوال قرار می‌گیرد هزاران دلیل و مسئله را برای ضعف‌هایی که وجود دارد بیان می‌کند.

به گفته جدی، باید فکری اساسی برای رقابتی کردن خودروسازی، تقویت بخش خصوصی و نیز نظارت بهتر بر عملکرد خودروسازان کرد در غیر این حال، ترک فعال مدیران در این حوزه تنها می‌تواند منجر به صدور حکم زندان برای مدیران گذشته و حال صنعت خودروسازی شود و دردی از دردهای صنعت خودروسازی برطرف نمی‌کند.

کسی حاضر نیست در صنعت خودرو مدیر شود

جدی با یادآوری اینکه کمتر کسی حاضر است در صنعت خودروسازی کشور مسئولیت مدیریتی را بپذیرد، تصریح کرد: وجود دخالت‌های زیاد، حاشیه‌ها و مسایل دیگر و تعیین تکلیف‌هایی که به مدیران صنعت خودروسازی می‌شود نباید انتظار داشت این صنعت در وضعیتی بهتر از این قرار گیرد بلکه، برایب بهبود وضعیت باید ساختار خودروسازی اصلاح شود و دولت از خودروسازی بیرون برود تا وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت، در روز رای اعتماد از مجلس مسئله اصلاح ساختار خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده بود، به عملکرد وزیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در تلاش است تا سازوکارهای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی را طراحی و اجرا کند. معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرده است اما خودرو میراث‌دار ساختار غلط، درهم پیچیده و طولانی است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که اصلاح ساختار چگونه، با چه روشی و در چه مدت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور دست کم تا یک سال آینده به طول بینجامد. نمی‌شود اصلاح ساختار را درمدت کوتاهی انجام داد و این کار نیازمند پای کار بودن دولت و همراهی وزارتخانه در این حوزه است.

خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

وی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان و مسیری که در این حوزه پیموده‌ایم نادرست بوده است، گفت: چرا در صنایع دیگر که تولید داخل هستند مردم نگرانی ندارند؟ چون ریل گذاری در بسیاری از این صنایع درست بوده است. اما در صنعت خودروسازی که می‌توانست با عملکرد درست خود افتخار نظام باشد، به سمتی رفته‌ایم که این صنعت در حال تبدیل شدن به چالشی برای نظام شود و این نگرانی اساسی ما در کشور است.

لینک کوتاه
ارسال به تلگرام
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

رها کردن یک نوزاد دختر مقابل شیرخوارگاه آمنه

رها کردن یک نوزاد دختر مقابل شیرخوارگاه آمنه

حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی: با حجب و حیای انسان ایرانی در تضادید

حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی: با حجب و حیای انسان ایرانی در تضادید

واکنش پیمان معادی به فروریختن ساختمان متروپل

واکنش پیمان معادی به فروریختن ساختمان متروپل

روزنامه گاردین پیش‌بینی کرد: سعید روستایی بهترین کارگردان کن می‌شود

روزنامه گاردین پیش‌بینی کرد: سعید روستایی بهترین کارگردان کن می‌شود

قیمت بلیط کنسرت‌ها به ۵۰۰ هزار تومان رسید!

قیمت بلیط کنسرت‌ها به ۵۰۰ هزار تومان رسید!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
رپورتاژ / تریبون 2
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر: رونمایی از دستاورد‌های جدید پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش

تصاویر: رونمایی از دستاورد‌های جدید پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش

۲/۴
تصاویر: ۱۲۰ ساعت نفس‌گیر امدادگران «متروپُل»

تصاویر: ۱۲۰ ساعت نفس‌گیر امدادگران «متروپُل»

۳/۴
تصاویر: ششمین دوره فوتبال در شالیزار «فوتچل»

تصاویر: ششمین دوره فوتبال در شالیزار «فوتچل»

۴/۴
تصاویر: بازداشت عامل تیراندازی به پلیس در خیابان طالقانی

تصاویر: بازداشت عامل تیراندازی به پلیس در خیابان طالقانی

رپورتاژ / تریبون 2
ببینید!

ویدیو / اولین تصاویر بازدید سرلشکر باقری از پایگاه زیرزمینی ارتش

ویدیو / احیای میمون مُرده توسط راننده تاکسی

ویدیو / لحظه انهدام نفربر زرهی «BTR» در اوکراین

ویدیو / ثبت رکورد جهانی توسط بندباز فرانسوی

ویدیو / واکنش علی دایی به شایعه ممنوع‌الکاری‌اش: آویزان این فوتبال نیستم

ویدیوی پربازدید رسانه های اصولگرا؛ حرکات الهام چرخنده هنگام خواندن «سلام فرمانده»

ویدیو / علی دایی: از حضور در افطاری های سیاسی پشیمانم

آرشیو
رپورتاژ / تریبون 2
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

حمله مسلحانه به ماموران پلیس در خیابان طالقانی تهران / پلیس: تیراندازی با سلاح کمری انجام شد / دو مامور از ناحیه پا و صورت مجروح شده‌اند / متهم دستگیر شد / رییس پلیس تهران: ضارب، روز گذشته در شهریار، چهار نفر را کشته بود

ویدیو / اولین تصاویر بازدید سرلشکر باقری از پایگاه زیرزمینی ارتش

«برادران لیلا» برنده جایزه فیپرشی جشنواره کن / سعید روستایی جایزه‌اش را به مردم داغ‌دیده آبادان تقدیم کرد

هاآرتص: دولت بایدن زمانی تصمیم به عدم حذف سپاه از لیست تروریسم گرفت که فهمید شانس احیای برجام بسیار کم است / روایتی از دلایلی که کاخ سفید را مردد کرده است

سرلشکر باقری از یک «پایگاه سری» ارتش بازدید کرد

تصاویر: تشییع «احسان قدبیگی» شهید صنعت دفاعی - اراک

عکس / جای خالی یکی از جانباختگان متروپل آبادان در مدرسه

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: دستورالعمل پوشاک بانوان ابلاغ شده که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است / جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد

تصاویری از شهید حسن صیاد خدایاری بعد از ترور در خیابان مجاهدین اسلام تهران

تایید هویت جسد مالک برج متروپل آبادان

المیرا شریفی‌مقدم به آنتن تلویزیون برگشت

انتشار اسامی افراد غیر روانشناس فاقد مجوز از سوی سازمان نظام روانشناسی / نام محمود انوشه، فرهنگ هلاکویی، ایمان سرورپور و علیرضا شیری در این لیست ۵۰ نفره

زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

ناسا ساختار درمانند کوچک مریخی را «درِ سگ‌رو» نامگذاری کرد

اطلاعیه سپاه: ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی توسط عوامل وابسته به استکبار جهانی / تسنیم: تروریست‌ها دو نفر بودند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: دستورالعمل پوشاک بانوان ابلاغ شده که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است / جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد

خداحافظی سحر قریشی از سینما / اعلام رسمی ازدواج با امیر تتلو

هتل شهر با دستور دادستان تهران تخلیه شد

تصاویری از شهید حسن صیاد خدایاری بعد از ترور در خیابان مجاهدین اسلام تهران

روز‌های پر استرسی که همچنان ادامه دارد/ اردیبهشت ۱۴۰۱ با فیش‌های ۱۴۰۰ مستمری تامین اجتماعی!

فرمانده سپاه: قطعاً خداوند و امام زمان (عج) بر سرود سلام فرمانده نظر داشته است / این سرود در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد

منابع اسرائیلی: برای اولین بار در حملات هوایی تل آویو علیه سوریه، سامانه روسیه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کردند

تایید هویت جسد مالک برج متروپل آبادان

زمان بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی

ویدیو / این حیوان عجیب الخلقه در عراق، شیر منقرض شده آشوری است؟

سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه امیکرون ۵ روز نیست

معاوضه شماره موبایل با آپارتمان لوکس / قیمت شماره‌های رند به ۵۰ میلیارد تومان رسید

تماشا کنید: خداحافظی ایران با ارس؟ / پروژه «داپ» ترکیه چگونه در سکوت منابع آبی ایران را خشک می کند؟

سیلی «ویل اسمیت» به صورت مجری اسکار به خاطر شوخی با همسرش / تصویر واکنش حاضران در سالن / گریه و عذرخواهی اسمیت پس از دریافت جایزه: عشق موجب می‌شود کارهای دیوانه‌واری انجام دهیم؛ وقتی در اوج هستی، شیطان دقیقا همان موقع سراغت می‌آید +عکس و ویدیو

درگذشت ناگهانی بازیگر مشهور سینمای ایران/ علت فوت به روایت خبرگزاری قوه قضاییه: خودکشی

شرط تحویل آپارتمان ۱۵۰ متری در نیاوران به رضا رویگری / مجری صداوسیما: مالک منزل گفته خانه را با چند پرستار آماده کرده‌ام؛ فقط رضا باید تنها بیاید / وقتش رسیده بگویم که چقدر به رضا ظلم شده / او مدت‌هاست که در روابط‌ش دچار مشکل شده / مو‌های رضا به طرز عجیبی سوزانده شده بود؛ به گریمور گفتم جوری درست کن که فکر کند مو دارد

رپورتاژ / تریبون 2
خواندنی ها
سونگ کانگ هو از کره جنوبی بهترین بازیگر مرد شد  / نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید
اهدای جوایز جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲؛

سونگ کانگ هو از کره جنوبی بهترین بازیگر مرد شد / نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید

ناسا روی طراحی بادبان‌های خورشیدی جدید سرمایه‌گذاری می‌کند

ناسا روی طراحی بادبان‌های خورشیدی جدید سرمایه‌گذاری می‌کند

اینستاگرام احتمالا به‌زودی شخصی‌سازی نحوه نمایش پست‌ها در پروفایل را ممکن می‌کند

اینستاگرام احتمالا به‌زودی شخصی‌سازی نحوه نمایش پست‌ها در پروفایل را ممکن می‌کند

سعید روستایی بعد از کسب جایزه فیپرشی: این جایزه بسیار مهم را تقدیم می‌کنم به مردم داغ‌دار کشورم در آبادان + ویدیو

سعید روستایی بعد از کسب جایزه فیپرشی: این جایزه بسیار مهم را تقدیم می‌کنم به مردم داغ‌دار کشورم در آبادان + ویدیو

رپورتاژ / تریبون 2
آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

آمار مفقودی های متروپل آبادان اعلام شد: ۳۸ نفر

آمار مفقودی ها: ۳۸ نفر / تغییر تاکتیک آواربرداری از صبح امروز / تکذیب خبر بیرون آوردن یک نفر زنده از زیر آوار / جابجایی ۴ سانتیمتری سازه حین آواربرداری

رئیس نظام مهندسی: سازه متروپل آبادان حین آواربرداری ۴ بار جابجایی داشته / آواربرداری ۴ روز دیگر به اتمام می‌رسد

گنجی، روزنامه نگار اصولگرا: سوپر انقلابی‌ها در اقبال مردم سالاری در ردیف آخر قرار می‌گیرند / سلیمی نمین: سوپر انقلابی‌ها توسط هدایتگران پنهان مدیریت می‌شوند

همشهری: برای سازمان اوج و سازمان تبلیغات مهم نیست که وقتی فیلم می سازند سرمایه شان برگردد

۳۰ کشته بر اثر رانش زمین و سیل در برزیل

نماینده مجلس: شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بود

حمله تند روزنامه دولت به پیمان معادی: چرا در «کن» حرف سیاسی زدی؟

عضو کمیته واکسن کرونا: دُز چهار، به طور معنی‌دار از سنین بالای ۶۰سال حفاظت می‌کند

آمار مفقودی های متروپل آبادان اعلام شد: ۳۸ نفر

رئیس نظام مهندسی: سازه متروپل آبادان حین آواربرداری ۴ بار جابجایی داشته / آواربرداری ۴ روز دیگر به اتمام می‌رسد

نماینده مجلس: شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بود

توقف پذیرایی برخی شرکت‌های هواپیمایی از مسافران

تغییر تاکتیک آواربرداری متروپل آبادان از صبح امروز

رئیس سازمان مدیریت بحران: تا ظهر فردا به پیکرهای مغازه‌های همکف متروپل می رسیم

آخرین وضعیت ۶ بیمار مشکوک به آبله میمونی؛ جواب تست ۴ نفر منفی شد / ۲ مورد همچنان در حال بررسی

حادثه متروپل؛ دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد

ترامپ: در ۲۰۲۴، هم مجلس نمایندگان را پس می‌گیریم هم سنا و کاخ سفید را

تخریب متروپل فعلا منتفی است / آغاز عملیات مقاوم سازی ساختمان

انتقاد امام جمعه شیراز از حامیان احیای برجام: نفوذی دشمن شده اند و می گویند تمام کنید

روزنامه رسالت در واکنش به انتقادات همزمانی مراسم «سلام فرمانده» با شب شهادت امام صادق (ع) و حادثه آبادان:، چون دهه نودی‌ها امتحان دارند، باید ۵شنبه برگزار می‌شد / اتفاق تلخی در جایی از کشور رخ داده نمی‌شود تمام برنامه‌های فرهنگی کشور لغو شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: چندان با این تحلیل که اسرائیل از احتمال توافق احیای برجام ناراحت بوده و دست به ترور سرهنگ صیاد خدایی زده، موافق نیستم

سود ۵۲ میلیون‌تومانی وام ۱۰۰میلیونی ودیعه مسکن

فرمانده یگان ویژه: حضور ما در آبادان صرفاً برای ایجاد امنیت مردم انقلابی و کمک به آسیب‌دیدگان حادثه است

پیام آیت‌الله جنتی برای حادثه متروپل: مردم را به آرامش دعوت می‌کنم

تعقیب کیفری عاملان زنده به گور کردن تعداد زیادی جوجه در اردبیل

وزیر خارجه مسقط مذاکرات محرمانه میان ایران، آمریکا و عمان درباره احیای برجام را رد کرد

رئیس پلیس تهران: حادثه خیابان طالقانی امنیتی نبود / هیچ تجمعی در محل حادثه نبوده است‌

فرماندار آبادان: عملیات آواربرداری به مراحل حساس و خطرناک رسید/ هر لحظه امکان ریزش وجود دارد

۴۷ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است/کاهش ۶ درصدی ذخایر سدها نسبت به سال گذشته

اوکراین از احتمال عقب نشینی از آخرین منطقه در لوهانسک خبر داد

آخرین آمار کرونا در ایران، ۷ خرداد ۱۴۰۱: فوت ۴ نفر در شبانه روز گذشته / شناسایی ۱۰۳ بیمار جدید کرونایی

شاخص کل بورس، امروز ۷ خرداد ۱۴۰۱

منابع خبری افغانستان: سرپرست وزارت دفاع طالبان هدف سوءقصد قرار گرفت / طالبان: یک شایعه بی اساس است

سقوط هواپیمای آموزشی در آب‌های قشم / فرماندار: دو سرنشین هواپیما در سلامت هستند

قیمت طلا و سکه، امروز ۷ خرداد ۱۴۰۱

گردوغبار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ هزار خوزستانی را راهی مراکز درمانی کرده است

بهزیستی: ۶۱ نوزاد در سال گذشته در سطح شهر رها شده‌اند

توضیح پلیس درباره تیراندازی به ماموران کلانتری ۱۰۷: شخصی با سلاح کمری اقدام به تیراندازی به سمت مامورین و شهروندان کرده است / متهم دستگیر و بازجویی از او در حال انجام است / تاکنون گزارشی مبنی بر شهادت مامورین و یا شهروندان گزارش نشده

آرشیو
رپورتاژ / تریبون 2
وبگردی

ترانه علیدوستی از خودش ناراضی است که در جشنواره کن از آبادان یاد نکرد؟

دختر جنجالی فینال لیگ قهرمانان به فضا می‌رود!

قیمت بلیط کنسرت‌ها به ۵۰۰ هزار تومان رسید!

ستاره فوتبال ایران به زودی داماد می‌شود؟

روزنامه گاردین پیش‌بینی کرد: سعید روستایی بهترین کارگردان کن می‌شود

کشف یک دایناسور جدید در ژاپن

واکنش پیمان معادی به فروریختن ساختمان متروپل

رها کردن یک نوزاد دختر مقابل شیرخوارگاه آمنه

چه کسی مانع عکس یادگاری خریدهای تازه پرسپولیس شد؟

حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی: با حجب و حیای انسان ایرانی در تضادید

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • گردشگری
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۶۵۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سیاست >> سیاست داخلی
پ

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان: مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان استاندارد در حوزه ارتقای ایمنی خودرو، گفت: خودروسازان اتاق تصادف متناسب با استانداردهای روز ندارند ولی با این حال به آنها اجازه داده شده که کیسه هوا در خودروهای خود نصب کنند.

علی جدی با اشاره به حادثه رانندگی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شده در خودروهای حادثه دیده و با انتقاد ازخودروسازان، گفت: در برنامه ششم توسعه 2 ماده برای ارتقای ایمنی خودرو به عنوان دستور کار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی وجود دارد که سازمان استاندارد باید این اتاق را زودتر فعال می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: بیان تنها گلایه از نبود زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر در رعایت استانداردها باید کاری بیشتر از گلایه کردن انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه خودروسازان در قبال حوادثی مانند آنچه در بهبهان شاهد آن بودیم عذرخواهی نکرده‌اند، اضافه کرد: تا زمانی که خودروسازان برای فروش چند هزار دستگاه خودرو، با صف های میلیونی از سوی خریداران رو به رو می‌شوند؛ نباید انتظار داشت تولید کنندگان خودرو از مردم بابت کیفیت پایین خودروهای خود عذرخواهی کنند.

مردم با زاویه مناسب تصادف کنند!

وی در واکنش به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

جدی با تاکید بر اینکه خودروسازان بابت ایربگ‌ها از مردم پول گرفته‌اند، ادامه داد: ایربگ قطعه تزئینی و برای زیبایی نیست که در خودرو استفاده شود بلکه، باید هنگام بروز سانحه از جان راننده و مسافران مراقبت کند. باز نشدن این قطعه هنگام وقوع سوانح رانندگی نشان دهنده غیراستاندارد بودن آن و تضییع حق مصرف کننده در خودروهای ساخت داخل است.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مسئولیت خود عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید به موضوع باز نشدن ایربگ‌ خودروها ورود کند، اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مسئولیت و تکلیف دارد تا از حقوق مصرف کننده به ازای دریافت مبلغی که برای خرید یک کالا می‌دهد، حمایت کند. در ماجرای استفاده از ایربگ‌های غیر استاندارد نیز این سازمان باید به موضوع ورود کنند و از تولیدکنندگان توضیح بخواهد.

جدی اضافه کرد: اینکه چرا این سازمان‌ها به این موضوعات ورود نمی‌کنند جای سوال دارد چرا که وظیفه‌ای که در قانون برای آن‌ها تعیین شده است کاملا روشن است. بزودی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان ملی استاندارد برای توضیح دراین باره به مجلس و کمیسیون صنایع مجلس دعوت خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در نظارت بر صنعت خودرو دارند به مجلس و نمایندگان پاسخ دهند.

به گفته وی، این سازمان ها بر اساس قانون می‌توانند، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که حقوق مصرف کننده را نادیده گرفته‌اند جریمه کنند اما، تاکنون در این باره اقدام خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.

احساس امنیت کاذب با ایربگ‌های غیراستاندارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه وجود ایربگ در خودروها سبب می‌شود راننده احساس امنیت بیشتری کند و به این دلیل نوع رانندگی وی نیز تغییر کند، افزود: متاسفانه رانندگان به امید وجود ایربگ رفتارهای رانندگی خود را تغییر می‌دهند و به قطعه‌ای امیدوار می‌شوند که وجود خارجی ندارد. این موضوع سبب بروز سوانح دلخراش رانندگی و فوت یا صدمه شدید افراد شده است.وجود ایربگ‌های غیر استاندارد از نبود آن خطرناک‌تر است و باید تکلیف این قطعه در خودروها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است به شکل تصادفی ایربگ چند خودرو فعال نشود اما، هنگامی که تعداد ایربگ‌های غیر فعال زیاد می‌شود باید عنوان ایربگ را از خودروها برداشت، ادامه داد: هنگامی که ایربگ‌هایی که علامت استاندارد روی آن حک شده است باز نمی‌شود، مصرف کننده ناخواسته به دیگر قطعات نیز مشکوک شده و این نگرانی را پیدا می‌کند که ممکن است قطعه‌های دیگر استفاده شده در خودرو آن عملکردی را که تصور می‌کنند نداشته باشد. این موضوع می‌تواند به ایجاد ناامنی روانی در مصرف کنندگان خودرو منجر شود که این مسئله برای صنعت خودرو خطرناک است.

منافع مدیران خودروساز با خودروسازی گره نخورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منافع مدیران خودرو با خودروسازی گره نخورده است و این موضوع منجر به پاسخگو نبودن مدیران این صنعت شده است، ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که مدیران صنعت خودروسازی در قبال عملکرد خود پرداخت می‌کنند، جا به جا شدن آن‌ها از پست‌های مدیریتی است. وقتی نقش دولت در خودروسازی تعریف می‌شود و دولت در آن تصمیم می‌گیرد برای مدیران خودروسازی عملکرد ضعیفشان هزینه‌ای ندارد.

وی به مسئله ترک فعل مدیران که از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود را مسئله‌ای جدی اما، در حوزه خودروسازی ناکافی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: کمیته خودرویی کمیسیون صنایع و معادن در حوزه تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازان فعال است اما، در مسئله ترک فعل مدیران به جایی نمی‌رسیم چرا که وقتی مدیر دولتی مورد سوال قرار می‌گیرد هزاران دلیل و مسئله را برای ضعف‌هایی که وجود دارد بیان می‌کند.

به گفته جدی، باید فکری اساسی برای رقابتی کردن خودروسازی، تقویت بخش خصوصی و نیز نظارت بهتر بر عملکرد خودروسازان کرد در غیر این حال، ترک فعال مدیران در این حوزه تنها می‌تواند منجر به صدور حکم زندان برای مدیران گذشته و حال صنعت خودروسازی شود و دردی از دردهای صنعت خودروسازی برطرف نمی‌کند.

کسی حاضر نیست در صنعت خودرو مدیر شود

جدی با یادآوری اینکه کمتر کسی حاضر است در صنعت خودروسازی کشور مسئولیت مدیریتی را بپذیرد، تصریح کرد: وجود دخالت‌های زیاد، حاشیه‌ها و مسایل دیگر و تعیین تکلیف‌هایی که به مدیران صنعت خودروسازی می‌شود نباید انتظار داشت این صنعت در وضعیتی بهتر از این قرار گیرد بلکه، برایب بهبود وضعیت باید ساختار خودروسازی اصلاح شود و دولت از خودروسازی بیرون برود تا وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت، در روز رای اعتماد از مجلس مسئله اصلاح ساختار خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده بود، به عملکرد وزیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در تلاش است تا سازوکارهای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی را طراحی و اجرا کند. معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرده است اما خودرو میراث‌دار ساختار غلط، درهم پیچیده و طولانی است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که اصلاح ساختار چگونه، با چه روشی و در چه مدت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور دست کم تا یک سال آینده به طول بینجامد. نمی‌شود اصلاح ساختار را درمدت کوتاهی انجام داد و این کار نیازمند پای کار بودن دولت و همراهی وزارتخانه در این حوزه است.

خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

وی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان و مسیری که در این حوزه پیموده‌ایم نادرست بوده است، گفت: چرا در صنایع دیگر که تولید داخل هستند مردم نگرانی ندارند؟ چون ریل گذاری در بسیاری از این صنایع درست بوده است. اما در صنعت خودروسازی که می‌توانست با عملکرد درست خود افتخار نظام باشد، به سمتی رفته‌ایم که این صنعت در حال تبدیل شدن به چالشی برای نظام شود و این نگرانی اساسی ما در کشور است.

رازیانه د
رومیس د
ارسال به تلگرام
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • گردشگری
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"