دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ | Monday, 27 June 2022
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ | Monday, 27 June 2022
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
جستجو
ویدئو جدیدترین اخبار پربیننده ترین
لایو خبر عکس خواندنی ها اخبار ویژه
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
ویدیو / مرگ ۵ نفر بر اثر ریزش استادیوم گاوبازی در کلمبیا

ویدیو / مرگ ۵ نفر بر اثر ریزش استادیوم گاوبازی در کلمبیا

ویدیو / مسیری که «نایک» آمد؛ این برند میلیارد دلاری چگونه راه افتاد؟ + زیرنویس فارسی

ویدیو / مسیری که «نایک» آمد؛ این برند میلیارد دلاری چگونه راه افتاد؟ + زیرنویس فارسی

ویدیو / واکنش پیمان معادی به حرکت جنجالی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن

ویدیو / واکنش پیمان معادی به حرکت جنجالی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن

ویدیو / سرو نوشیدنی با ورق طلا در قلب تهران

ویدیو / سرو نوشیدنی با ورق طلا در قلب تهران

ویدیو / تشویق طناز طباطبایی و جواد عزتی در کنسرت نمایش سی صد

ویدیو / تشویق طناز طباطبایی و جواد عزتی در کنسرت نمایش سی صد

ویدیو /  سفیر اسبق ایران: چاوز اواخر عمر به امام مهدی (عج) اعتقاد پیدا کرده بود

ویدیو / سفیر اسبق ایران: چاوز اواخر عمر به امام مهدی (عج) اعتقاد پیدا کرده بود

کد خبر: ۶۵۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سیاست >> سیاست داخلی
پ

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان: مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان استاندارد در حوزه ارتقای ایمنی خودرو، گفت: خودروسازان اتاق تصادف متناسب با استانداردهای روز ندارند ولی با این حال به آنها اجازه داده شده که کیسه هوا در خودروهای خود نصب کنند.

علی جدی با اشاره به حادثه رانندگی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شده در خودروهای حادثه دیده و با انتقاد ازخودروسازان، گفت: در برنامه ششم توسعه 2 ماده برای ارتقای ایمنی خودرو به عنوان دستور کار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی وجود دارد که سازمان استاندارد باید این اتاق را زودتر فعال می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: بیان تنها گلایه از نبود زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر در رعایت استانداردها باید کاری بیشتر از گلایه کردن انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه خودروسازان در قبال حوادثی مانند آنچه در بهبهان شاهد آن بودیم عذرخواهی نکرده‌اند، اضافه کرد: تا زمانی که خودروسازان برای فروش چند هزار دستگاه خودرو، با صف های میلیونی از سوی خریداران رو به رو می‌شوند؛ نباید انتظار داشت تولید کنندگان خودرو از مردم بابت کیفیت پایین خودروهای خود عذرخواهی کنند.

مردم با زاویه مناسب تصادف کنند!

وی در واکنش به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

جدی با تاکید بر اینکه خودروسازان بابت ایربگ‌ها از مردم پول گرفته‌اند، ادامه داد: ایربگ قطعه تزئینی و برای زیبایی نیست که در خودرو استفاده شود بلکه، باید هنگام بروز سانحه از جان راننده و مسافران مراقبت کند. باز نشدن این قطعه هنگام وقوع سوانح رانندگی نشان دهنده غیراستاندارد بودن آن و تضییع حق مصرف کننده در خودروهای ساخت داخل است.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مسئولیت خود عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید به موضوع باز نشدن ایربگ‌ خودروها ورود کند، اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مسئولیت و تکلیف دارد تا از حقوق مصرف کننده به ازای دریافت مبلغی که برای خرید یک کالا می‌دهد، حمایت کند. در ماجرای استفاده از ایربگ‌های غیر استاندارد نیز این سازمان باید به موضوع ورود کنند و از تولیدکنندگان توضیح بخواهد.

جدی اضافه کرد: اینکه چرا این سازمان‌ها به این موضوعات ورود نمی‌کنند جای سوال دارد چرا که وظیفه‌ای که در قانون برای آن‌ها تعیین شده است کاملا روشن است. بزودی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان ملی استاندارد برای توضیح دراین باره به مجلس و کمیسیون صنایع مجلس دعوت خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در نظارت بر صنعت خودرو دارند به مجلس و نمایندگان پاسخ دهند.

به گفته وی، این سازمان ها بر اساس قانون می‌توانند، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که حقوق مصرف کننده را نادیده گرفته‌اند جریمه کنند اما، تاکنون در این باره اقدام خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.

احساس امنیت کاذب با ایربگ‌های غیراستاندارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه وجود ایربگ در خودروها سبب می‌شود راننده احساس امنیت بیشتری کند و به این دلیل نوع رانندگی وی نیز تغییر کند، افزود: متاسفانه رانندگان به امید وجود ایربگ رفتارهای رانندگی خود را تغییر می‌دهند و به قطعه‌ای امیدوار می‌شوند که وجود خارجی ندارد. این موضوع سبب بروز سوانح دلخراش رانندگی و فوت یا صدمه شدید افراد شده است.وجود ایربگ‌های غیر استاندارد از نبود آن خطرناک‌تر است و باید تکلیف این قطعه در خودروها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است به شکل تصادفی ایربگ چند خودرو فعال نشود اما، هنگامی که تعداد ایربگ‌های غیر فعال زیاد می‌شود باید عنوان ایربگ را از خودروها برداشت، ادامه داد: هنگامی که ایربگ‌هایی که علامت استاندارد روی آن حک شده است باز نمی‌شود، مصرف کننده ناخواسته به دیگر قطعات نیز مشکوک شده و این نگرانی را پیدا می‌کند که ممکن است قطعه‌های دیگر استفاده شده در خودرو آن عملکردی را که تصور می‌کنند نداشته باشد. این موضوع می‌تواند به ایجاد ناامنی روانی در مصرف کنندگان خودرو منجر شود که این مسئله برای صنعت خودرو خطرناک است.

منافع مدیران خودروساز با خودروسازی گره نخورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منافع مدیران خودرو با خودروسازی گره نخورده است و این موضوع منجر به پاسخگو نبودن مدیران این صنعت شده است، ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که مدیران صنعت خودروسازی در قبال عملکرد خود پرداخت می‌کنند، جا به جا شدن آن‌ها از پست‌های مدیریتی است. وقتی نقش دولت در خودروسازی تعریف می‌شود و دولت در آن تصمیم می‌گیرد برای مدیران خودروسازی عملکرد ضعیفشان هزینه‌ای ندارد.

وی به مسئله ترک فعل مدیران که از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود را مسئله‌ای جدی اما، در حوزه خودروسازی ناکافی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: کمیته خودرویی کمیسیون صنایع و معادن در حوزه تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازان فعال است اما، در مسئله ترک فعل مدیران به جایی نمی‌رسیم چرا که وقتی مدیر دولتی مورد سوال قرار می‌گیرد هزاران دلیل و مسئله را برای ضعف‌هایی که وجود دارد بیان می‌کند.

به گفته جدی، باید فکری اساسی برای رقابتی کردن خودروسازی، تقویت بخش خصوصی و نیز نظارت بهتر بر عملکرد خودروسازان کرد در غیر این حال، ترک فعال مدیران در این حوزه تنها می‌تواند منجر به صدور حکم زندان برای مدیران گذشته و حال صنعت خودروسازی شود و دردی از دردهای صنعت خودروسازی برطرف نمی‌کند.

کسی حاضر نیست در صنعت خودرو مدیر شود

جدی با یادآوری اینکه کمتر کسی حاضر است در صنعت خودروسازی کشور مسئولیت مدیریتی را بپذیرد، تصریح کرد: وجود دخالت‌های زیاد، حاشیه‌ها و مسایل دیگر و تعیین تکلیف‌هایی که به مدیران صنعت خودروسازی می‌شود نباید انتظار داشت این صنعت در وضعیتی بهتر از این قرار گیرد بلکه، برایب بهبود وضعیت باید ساختار خودروسازی اصلاح شود و دولت از خودروسازی بیرون برود تا وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت، در روز رای اعتماد از مجلس مسئله اصلاح ساختار خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده بود، به عملکرد وزیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در تلاش است تا سازوکارهای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی را طراحی و اجرا کند. معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرده است اما خودرو میراث‌دار ساختار غلط، درهم پیچیده و طولانی است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که اصلاح ساختار چگونه، با چه روشی و در چه مدت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور دست کم تا یک سال آینده به طول بینجامد. نمی‌شود اصلاح ساختار را درمدت کوتاهی انجام داد و این کار نیازمند پای کار بودن دولت و همراهی وزارتخانه در این حوزه است.

خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

وی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان و مسیری که در این حوزه پیموده‌ایم نادرست بوده است، گفت: چرا در صنایع دیگر که تولید داخل هستند مردم نگرانی ندارند؟ چون ریل گذاری در بسیاری از این صنایع درست بوده است. اما در صنعت خودروسازی که می‌توانست با عملکرد درست خود افتخار نظام باشد، به سمتی رفته‌ایم که این صنعت در حال تبدیل شدن به چالشی برای نظام شود و این نگرانی اساسی ما در کشور است.

لینک کوتاه
ارسال به تلگرام
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

حبس طولانی‌مدت در انتظار عوامل مرگ مارادونا

حبس طولانی‌مدت در انتظار عوامل مرگ مارادونا

رضا عطاران هم به جمع توقیفی‌ها پیوست؟

رضا عطاران هم به جمع توقیفی‌ها پیوست؟

هدیه تهرانی صفحه اینستاگرامش را بست

هدیه تهرانی صفحه اینستاگرامش را بست

ساکت الهامی در کنار مورینیو، گواردیولا و کلوپ

ساکت الهامی در کنار مورینیو، گواردیولا و کلوپ

چهره‌ای جدید از جواد عزتی و طناز طباطبایی/ عکس

چهره‌ای جدید از جواد عزتی و طناز طباطبایی/ عکس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
رپورتاژ / تریبون 2
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر: استقبال رسمی از نخست وزیر عراق

تصاویر: استقبال رسمی از نخست وزیر عراق

۲/۴
تصاویر: اولین دوره مسابقات چتربازی سقوط آزاد رشته هدف‌زنی

تصاویر: اولین دوره مسابقات چتربازی سقوط آزاد رشته هدف‌زنی

۳/۴
تصاویر: آخرین روزهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - همدان

تصاویر: آخرین روزهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - همدان

۴/۴
تصاویر: گرما در مدار ۴۰ درجه

تصاویر: گرما در مدار ۴۰ درجه

خرید و فروش بیتکوین
ببینید!

ویدیو / صدای مهیب زلزله در عمق خلیج‌فارس / غواص: مجبور شدیم گوشمان را با دست نگه داریم

ویدیو / بن سلمان شخصا خودروی تشریفاتی نخست وزیر عراق را راند

ویدیو / گشت و گذار جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خیابان های تهران

ویدیوی تودیع و معارفه طائب و سردار کاظمی

ویدیو / عقد قرارداد با پرسپولیس به همراه بنز و بادیگارد

ویدیو / سرمربی کانادا در جریان بازی با ایران به بازیکنانش: داریم مسخره می‌شویم!

ویدیو / دفاع مرد چینی با منور آتش‌بازی در مقابل بیل مکانیکی که قصد تخریب خانه‌اش را داشت

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

دادستان کل کشور: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت‌وساز بسیار عجیب است/ این موضوع را از طریق دادستانی پیگیری کنید

مشاهده یک توله یوزپلنگ آسیایی در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت

خاطرات حسن روحانی، شماره ۷۵: برای زبان انگلیسی مدتی به کلاسی که شهید بهشتی در مدرسه دین و دانش تشکیل داده بود، رفتم

آیا ایران و امریکا به حل و فصل اختلافات نزدیک شده اند؟ / تهران و واشنگتن هر دو دارند «نرمش» به خرج می‌دهند

تصاویر: استقبال رسمی از نخست وزیر عراق

تصاویر: دیدار جوزف بورل با حسین امیرعبداللهیان

سردار مجید خادمی، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی برکنار شد

وزارت کار: حقوق بازنشستگان در سه دسته جداگانه افزایش می‌یابد

ویدیو / پسر گوگوش: مصداقی شوهر مادرم من را ساعت ۳ نصف شب از خانه بیرون انداخت

سرنوشت بازیگران سریال «آینه عبرت» چه شد؟

ویدیو / صدایی که همایون شجریان مبهوتش شد

دادستان کل کشور: استفاده از اراذل و اوباش در ساخت‌وساز بسیار عجیب است/ این موضوع را از طریق دادستانی پیگیری کنید

شهردار: برج خلیج فارس قزوین ظرف یک هفته تخلیه شود

تصویر جدیدی که از حسین طائب منتشر شد

مذاکرات احیای برجام، توافق ابراهیم و پیمان امنیتی آمریکا - اعراب - اسرائیل؛ حالا همه شرط‌بندی‌ها بر سر پاسخ‌ ایران است

صداوسیما: توقف پخش برنامه طبیب / مجری نتوانست اظهارات غیرعلمی مهمان درمورد نماز را تصحیح کند

روایتی از شلیک یک «مامور گشت ارشاد» به بوکسور سابق تیم ملی

وزارت کار: حقوق بازنشستگان در سه دسته جداگانه افزایش می‌یابد

ویدیو / پسر گوگوش: مصداقی شوهر مادرم من را ساعت ۳ نصف شب از خانه بیرون انداخت

رییس سازمان امور مالیاتی: فعالان اقتصادی و پزشکان نه خود را به زحمت بیندازند نه مردم را / ما در پایان سال هم حساب‌های تجاری را بررسی می‌کنیم هم پوزها را

سرنوشت بازیگران سریال «آینه عبرت» چه شد؟

حمید جبلی به تلویزیون بازمی‌گردد / فصل هفتم "پایتخت" ساخته می‌شود

شهردار کرج عزل شد

ویدیو / این حیوان عجیب الخلقه در عراق، شیر منقرض شده آشوری است؟

سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه امیکرون ۵ روز نیست

معاوضه شماره موبایل با آپارتمان لوکس / قیمت شماره‌های رند به ۵۰ میلیارد تومان رسید

شرط تحویل آپارتمان ۱۵۰ متری در نیاوران به رضا رویگری / مجری صداوسیما: مالک منزل گفته خانه را با چند پرستار آماده کرده‌ام؛ فقط رضا باید تنها بیاید / وقتش رسیده بگویم که چقدر به رضا ظلم شده / او مدت‌هاست که در روابط‌ش دچار مشکل شده / مو‌های رضا به طرز عجیبی سوزانده شده بود؛ به گریمور گفتم جوری درست کن که فکر کند مو دارد

تماشا کنید: خداحافظی ایران با ارس؟ / پروژه «داپ» ترکیه چگونه در سکوت منابع آبی ایران را خشک می کند؟

سیلی «ویل اسمیت» به صورت مجری اسکار به خاطر شوخی با همسرش / تصویر واکنش حاضران در سالن / گریه و عذرخواهی اسمیت پس از دریافت جایزه: عشق موجب می‌شود کارهای دیوانه‌واری انجام دهیم؛ وقتی در اوج هستی، شیطان دقیقا همان موقع سراغت می‌آید +عکس و ویدیو

درگذشت ناگهانی بازیگر مشهور سینمای ایران/ علت فوت به روایت خبرگزاری قوه قضاییه: خودکشی

ویدیو / حمله با چاقو به چند طلبه در حرم امام رضا؛ ضارب دستگیر شد

خرید و فروش بیتکوین
خواندنی ها
مارک زاکربرگ: احتمالا تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر در متاورس حضور خواهند داشت

مارک زاکربرگ: احتمالا تا سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر در متاورس حضور خواهند داشت

جهان خودرو؛ از رونمایی مدل جدید پژو با ظاهری متفاوت تا ون الکتریکی فورد با شتاب بیشتر از بوگاتی

جهان خودرو؛ از رونمایی مدل جدید پژو با ظاهری متفاوت تا ون الکتریکی فورد با شتاب بیشتر از بوگاتی

اینستاگرام قابلیت جدید Notes را آزمایش می‌کند: اشتراک‌گذاری سریع یادداشت‌‌ها

اینستاگرام قابلیت جدید Notes را آزمایش می‌کند: اشتراک‌گذاری سریع یادداشت‌‌ها

برنده مسابقه «زشت‌ترین سگ جهان» در سال ۲۰۲۲ معرفی شد

برنده مسابقه «زشت‌ترین سگ جهان» در سال ۲۰۲۲ معرفی شد

خرید و فروش بیتکوین
آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

تکواندو آسیا؛ تاریخ‌سازی بانوان ایران با کسب عنوان قهرمانی / از دست رفتن سکوی آسیایی مردان پس از ۲۰ سال

پرداخت وام اجاره از کی شروع می‌شود؟

بازداشت یک شهروند ایرانی که با گذرنامه جعلی قصد داشته از آرژانتین وارد اروگوئه شود

پایان اعزام حجاج از ۱۱ فرودگاه کشور / ۲۰ هزار و ۸۶۳ زائر عازم بیت‌الله الحرام شدند

استولتنبرگ: ناتو شمار نیروهای با آمادگی بالا را به ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌دهد

معاون بانک مرکزی: نرخ تورم در ماه آینده کاهش خواهد یافت

رئیسی چهارشنبه به ترکمنستان سفر می‌کند

سازمان امور مالیاتی: مراقب پیامک‌های جعلی مالیاتی باشید / پیامک‌های ارسالی سازمان قابل کلیک کردن نیست

کمبود اتوبوس در ایلام / دلیل: مسافران زیاد در مرز مهران

راغفر: افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها نشان داد ارز ۴۲۰۰ تومانی اثرگذار بود/ اقتصاد رها شده

فرانسه: خواستار بازگشت نفت ایران به بازار هستیم

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

شناسایی قطعی ۵ بیمار مبتلا به وبا در کشور

شاخص کل بورس، امروز ۶ تیر ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه، امروز ۶ تير ۱۴۰۱

مقام ایرانی به الجزیره: ادعای هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه کذب و ساختگی است / پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود؛ اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی، امروز ۶ تیر ۱۴۰۱

وزیر دادگستری: تاریخ ۳۱ اردیبهشت مبنای قیمت‌گذاری کالاهاست؛ همه قیمت‌ها باید به قیمت‌های آن زمان برگردد

وضعیت آب و هوا، امروز ۶ تیر ۱۴۰۱ / نفوذ توده گرد و خاک از عراق به مناطق غربی کشور / تهرانی‌ها امروز دمای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند

وضعیت جاده‌ها و راه ها، امروز ۶ تیر ۱۴۰۱ / تردد روان در جاده‌های شمال

مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای: امضای توافق منوط به برداشتن تحریم‌ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است / آمریکایی‌ها هنوز تصمیمات لازم درمورد اختلافات موجود را اتخاذ نکرده‌اند / انتخاب قطر به عنوان محل مذاکرات از سوی ایران انجام شد

روزنامه اسرائیلی: احتمالا اسراییل در آستانه از سرگیری مذاکرات احیای برجام، با صادرات نفت ایران به سوریه و لبنان تحت نظارت آمریکا کنار بیاید

خطیب‌زاده: عربستان آمادگی دارد مذاکرات در سطح دیپلماتیک در بغداد ادامه یابد / متعاقب آن، هیات های فنی به سفارتخانه ها می روند

فولاد خوزستان: هدف حمله سایبری قرار گرفتیم / شرکت به دلیل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود

استاندار سمنان: ۱۲ تیم نظارتی برای رعایت عفاف و حجاب در ادارات استان فعال شد

دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد

اقدام ضد ایمنی زاکانی به بهانه تسریع صدور پروانه / عضو شورای شهر تهران: شهرداری می‌خواهد آزمایش ژئوتکنیک خاک را حذف کند / در حادثه متروپل هم نظارت آزمایشگاهی دارای اشتباهی فاحش بود

واکنش کاخ سفید به پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح: «غیر مفید و بی ثبات کننده» است

قالیباف: کمتر مدیری حاضر است تمام دردسرهای تصمیماتش را بپذیرد، چرا که بعد از آن کسی به دادش نمی‌رسد

بانک مرکزی: مبلغ چک‌های برگشتی طی یک ماه ۶۵ درصد رشد کرده / در اردیبهشت ۶۱۳هزار چک به ارزش ۳۴.۱ هزار میلیارد تومان برگشت خورده

جانشین فرمانده انتظامی گیلان: ۲۲ نفر در قالب گروه‌های گردشگری در ارتفاعات املش دستگیر شدند / فرقه‌های نوظهور و منحط غربی را تبلیغ می‌کردند

نماینده مجلس از قول علی باقری: روسیه و چین تاکنون هیچ موضعی به ضرر ایران نگرفته‌اند

مقام فرانسوی: احیای برجام در دستور کار اجلاس جی-۷ قرار دارد / مذاکرات بین تیم‌های ما تشدید شده

رئیسی: ادامه جنگ یمن بی حاصل است؛ گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات منطقه را حل می‌کند/ الکاظمی: توافق کردیم حمایتمان را از آتش بس و گفتگو برای پایان دادن جنگ یمن اعلام کنیم

۴ خواننده زن در عروسی‌ها در میناب بازداشت شدند

مسکو موشک‌های با قابلیت هسته‌ای در اختیار بلاروس می‌گذارد

یونان نفتکش روسی حامل نفت ایران را آزاد کرد

فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری: در انتخابات نسبتاً رقابتی، عمده دلبستگان انقلاب پای کار رئیسی آمدند / امید و اعتماد آسیب دیده با شروع فعالیت رئیسی ترمیم شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی برکنار شد

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
وبگردی

چهره‌ای جدید از جواد عزتی و طناز طباطبایی/ عکس

مرگ جوان ۲۱ ساله پس از زلزله کیش

عادل فردوسی‌پور زندگی مارادونا را ترجمه کرد

ساکت الهامی در کنار مورینیو، گواردیولا و کلوپ

هدیه تهرانی صفحه اینستاگرامش را بست

حمله تند کی‌روش به مدیران فدراسیون

رضا عطاران هم به جمع توقیفی‌ها پیوست؟

حبس طولانی‌مدت در انتظار عوامل مرگ مارادونا

کاپیتان استقلال مشتری جدید پیدا کرد

سرنوشت عجیب مردی که گریه‌های 2 دختر خردسال برای گذشت از قصاص را نادیده گرفت/ خود او آدم کشت و گرفتار شد

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۶۵۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سیاست >> سیاست داخلی
پ

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان: مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان استاندارد در حوزه ارتقای ایمنی خودرو، گفت: خودروسازان اتاق تصادف متناسب با استانداردهای روز ندارند ولی با این حال به آنها اجازه داده شده که کیسه هوا در خودروهای خود نصب کنند.

علی جدی با اشاره به حادثه رانندگی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شده در خودروهای حادثه دیده و با انتقاد ازخودروسازان، گفت: در برنامه ششم توسعه 2 ماده برای ارتقای ایمنی خودرو به عنوان دستور کار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی وجود دارد که سازمان استاندارد باید این اتاق را زودتر فعال می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: بیان تنها گلایه از نبود زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر در رعایت استانداردها باید کاری بیشتر از گلایه کردن انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه خودروسازان در قبال حوادثی مانند آنچه در بهبهان شاهد آن بودیم عذرخواهی نکرده‌اند، اضافه کرد: تا زمانی که خودروسازان برای فروش چند هزار دستگاه خودرو، با صف های میلیونی از سوی خریداران رو به رو می‌شوند؛ نباید انتظار داشت تولید کنندگان خودرو از مردم بابت کیفیت پایین خودروهای خود عذرخواهی کنند.

مردم با زاویه مناسب تصادف کنند!

وی در واکنش به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

جدی با تاکید بر اینکه خودروسازان بابت ایربگ‌ها از مردم پول گرفته‌اند، ادامه داد: ایربگ قطعه تزئینی و برای زیبایی نیست که در خودرو استفاده شود بلکه، باید هنگام بروز سانحه از جان راننده و مسافران مراقبت کند. باز نشدن این قطعه هنگام وقوع سوانح رانندگی نشان دهنده غیراستاندارد بودن آن و تضییع حق مصرف کننده در خودروهای ساخت داخل است.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مسئولیت خود عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید به موضوع باز نشدن ایربگ‌ خودروها ورود کند، اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مسئولیت و تکلیف دارد تا از حقوق مصرف کننده به ازای دریافت مبلغی که برای خرید یک کالا می‌دهد، حمایت کند. در ماجرای استفاده از ایربگ‌های غیر استاندارد نیز این سازمان باید به موضوع ورود کنند و از تولیدکنندگان توضیح بخواهد.

جدی اضافه کرد: اینکه چرا این سازمان‌ها به این موضوعات ورود نمی‌کنند جای سوال دارد چرا که وظیفه‌ای که در قانون برای آن‌ها تعیین شده است کاملا روشن است. بزودی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان ملی استاندارد برای توضیح دراین باره به مجلس و کمیسیون صنایع مجلس دعوت خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در نظارت بر صنعت خودرو دارند به مجلس و نمایندگان پاسخ دهند.

به گفته وی، این سازمان ها بر اساس قانون می‌توانند، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که حقوق مصرف کننده را نادیده گرفته‌اند جریمه کنند اما، تاکنون در این باره اقدام خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.

احساس امنیت کاذب با ایربگ‌های غیراستاندارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه وجود ایربگ در خودروها سبب می‌شود راننده احساس امنیت بیشتری کند و به این دلیل نوع رانندگی وی نیز تغییر کند، افزود: متاسفانه رانندگان به امید وجود ایربگ رفتارهای رانندگی خود را تغییر می‌دهند و به قطعه‌ای امیدوار می‌شوند که وجود خارجی ندارد. این موضوع سبب بروز سوانح دلخراش رانندگی و فوت یا صدمه شدید افراد شده است.وجود ایربگ‌های غیر استاندارد از نبود آن خطرناک‌تر است و باید تکلیف این قطعه در خودروها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است به شکل تصادفی ایربگ چند خودرو فعال نشود اما، هنگامی که تعداد ایربگ‌های غیر فعال زیاد می‌شود باید عنوان ایربگ را از خودروها برداشت، ادامه داد: هنگامی که ایربگ‌هایی که علامت استاندارد روی آن حک شده است باز نمی‌شود، مصرف کننده ناخواسته به دیگر قطعات نیز مشکوک شده و این نگرانی را پیدا می‌کند که ممکن است قطعه‌های دیگر استفاده شده در خودرو آن عملکردی را که تصور می‌کنند نداشته باشد. این موضوع می‌تواند به ایجاد ناامنی روانی در مصرف کنندگان خودرو منجر شود که این مسئله برای صنعت خودرو خطرناک است.

منافع مدیران خودروساز با خودروسازی گره نخورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منافع مدیران خودرو با خودروسازی گره نخورده است و این موضوع منجر به پاسخگو نبودن مدیران این صنعت شده است، ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که مدیران صنعت خودروسازی در قبال عملکرد خود پرداخت می‌کنند، جا به جا شدن آن‌ها از پست‌های مدیریتی است. وقتی نقش دولت در خودروسازی تعریف می‌شود و دولت در آن تصمیم می‌گیرد برای مدیران خودروسازی عملکرد ضعیفشان هزینه‌ای ندارد.

وی به مسئله ترک فعل مدیران که از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود را مسئله‌ای جدی اما، در حوزه خودروسازی ناکافی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: کمیته خودرویی کمیسیون صنایع و معادن در حوزه تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازان فعال است اما، در مسئله ترک فعل مدیران به جایی نمی‌رسیم چرا که وقتی مدیر دولتی مورد سوال قرار می‌گیرد هزاران دلیل و مسئله را برای ضعف‌هایی که وجود دارد بیان می‌کند.

به گفته جدی، باید فکری اساسی برای رقابتی کردن خودروسازی، تقویت بخش خصوصی و نیز نظارت بهتر بر عملکرد خودروسازان کرد در غیر این حال، ترک فعال مدیران در این حوزه تنها می‌تواند منجر به صدور حکم زندان برای مدیران گذشته و حال صنعت خودروسازی شود و دردی از دردهای صنعت خودروسازی برطرف نمی‌کند.

کسی حاضر نیست در صنعت خودرو مدیر شود

جدی با یادآوری اینکه کمتر کسی حاضر است در صنعت خودروسازی کشور مسئولیت مدیریتی را بپذیرد، تصریح کرد: وجود دخالت‌های زیاد، حاشیه‌ها و مسایل دیگر و تعیین تکلیف‌هایی که به مدیران صنعت خودروسازی می‌شود نباید انتظار داشت این صنعت در وضعیتی بهتر از این قرار گیرد بلکه، برایب بهبود وضعیت باید ساختار خودروسازی اصلاح شود و دولت از خودروسازی بیرون برود تا وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت، در روز رای اعتماد از مجلس مسئله اصلاح ساختار خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده بود، به عملکرد وزیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در تلاش است تا سازوکارهای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی را طراحی و اجرا کند. معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرده است اما خودرو میراث‌دار ساختار غلط، درهم پیچیده و طولانی است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که اصلاح ساختار چگونه، با چه روشی و در چه مدت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور دست کم تا یک سال آینده به طول بینجامد. نمی‌شود اصلاح ساختار را درمدت کوتاهی انجام داد و این کار نیازمند پای کار بودن دولت و همراهی وزارتخانه در این حوزه است.

خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

وی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان و مسیری که در این حوزه پیموده‌ایم نادرست بوده است، گفت: چرا در صنایع دیگر که تولید داخل هستند مردم نگرانی ندارند؟ چون ریل گذاری در بسیاری از این صنایع درست بوده است. اما در صنعت خودروسازی که می‌توانست با عملکرد درست خود افتخار نظام باشد، به سمتی رفته‌ایم که این صنعت در حال تبدیل شدن به چالشی برای نظام شود و این نگرانی اساسی ما در کشور است.

رومیس د
رازیانه د
ارسال به تلگرام
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
رومیس د
رازیانه د
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"