arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

امریکا: در حال بررسی امکان بازگرداندن انصارالله یمن به فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم

«جرالدین گریفیث»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد: در حال بررسی امکان بازگرداندن انصار الله یمن به فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم همچنین ایالات متحده امریکا به تلاش‌های خود برای بازخواست این گروه همزمان با تلاش‌های امنیتی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد و در راستای تقویت توانمندی شرکای خود در دفاع از خویشتن در برابر حملات این گروه تلاش خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: «جرالدین گریفیث»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی امکان بازگرداندن انصار الله یمن به فهرست سازمان‌های تروریستی است.

 گریفیث در گفت‌و‌گو با اسکای نیوز عربی اظهار داشت: در حال بررسی امکان بازگرداندن انصار الله یمن به فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم همچنین ایالات متحده امریکا به تلاش‌های خود برای بازخواست این گروه همزمان با تلاش‌های امنیتی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد و در راستای تقویت توانمندی شرکای خود در دفاع از خویشتن در برابر حملات این گروه تلاش خواهد کرد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه امریکا همچنین ضمن ابراز نگرانی از تشدید حملات انصارالله، بر دغدغه امریکا در متوقف سازی انتقال تسلیحات به این گروه تاکید کرد.

وی درخصوص نقش ریاض و ابوظبی در پرونده یمن گفت: ما از تلاش‌های امارات و عربستان در گردآوری طرف‌های یمنی پشت یک میز قدردانی می کنیم.

گریفیث اظهار داشت: اجماع بین المللی درخصوص لزوم پایان دادن به جنگ در یمن وجود دارد و فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در حال رایزنی با طرف‌های مختلف است، ما معتقدیم که راهکار بحران این کشور باید سیاسی باشد.

روز دوشنبه گذشته انصار الله یمن دو نقطه مهم در ابوظبی را هدف قرار داد.

در همین رابطه، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در عملیات «طوفان یمن» فرودگاه‌های دوبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و شماری دیگر از مواضع و تأسیسات مهم و حیاتی امارات هدف قرار گرفت.

یحیی سریع همچنین ادامه داد که این عملیات با شلیک پنج موشک بالستیک و بالدار و تعداد زیادی پهپاد به اجرا گذاشته شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در شانزدهم فوریه ۲۰۲۱ میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود حکم قرار گرفتن جنبش انصار‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی از این تاریخ لغو می‌‌شود و این جنبش به موجب تغییرات صورت گرفته از این پس دیگر مشمول مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم، مقررات تحریم‌ سازمان‌های تروریستی خارجی و یا فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ نیست.

در این بیانیه همچنین تاکید شده بود که اتباع آمریکا دیگر نیاز به کسب مجوز ویژه برای انجام معاملات و یا مراوده در قالب فعالیت‌های گوناگون با جنبش انصارالله را ندارند مگر آنکه طرف معامله یا فعالیت‌ها افراد تحریم شده باشند یا آنکه فعالیت‌ها به نحوی ممنوع شده تلقی شوند.

جنگ یمن و قحطی بزرگی که در پی آن شکل گرفت تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

نظرات بینندگان