arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

عضو شورای شهر تهران: برای مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها، مجوز تردد از خطوط ویژه صادر شده

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران مدعی شد که برای مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها صدور مجوز تردد از خطوط ویژه صادر شده است. او : من نماینده مردم حق ندارم از خط ویژه تردد کنم و هیچ یک از نمایندگان نیز مجوز تردد ندارند. اما چه می شود در یک کشور به مدیرعامل یک خودروسازی مجوز تردد ویژه می‌دهند؟ این یعنی اشکالی وجود دارد و کسانی چشم های خود را روی خودروساز می بندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو شورای شهر تهران مدعی شد که برای مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها صدور مجوز تردد از خطوط ویژه صادر شده است.

مهدی اقراریان در جریان جلسه چهل و دوم شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: خدا را شاکریم که در ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی کلید واژه کیفیت زندگی پررنگ‌تر می شود و کلیدواژه کیفیت زندگی در جنوب تهران هم دیده می شود.

او ادامه داد: یک سوال ساده دارم که سوال بسیاری از مردم است. شما اشاره کردید که سالیانه ۱۸ درصد خودرو به تهران اضافه می شود. در همین صحن اشاره کردم که خیلی اوقات منافع عمومی را به خاطر منافع خصوصی از دست می‌دهیم. مصداق آن دو خودروساز گردن کلفت کشور هستند که هر کاری دلشان می خواهد می‌کنند و مافیای خودرو در کشور وجود دارد، در حالی که ما شاهد حادثه بهبهان هستیم که ایربگ ماشین ها باز نمی شود.

اقراریان گفت: دیشب برای طی کردن مسافتی بیش از یک ساعت و نیم در ترافیک بودیم و از ادامه سفر منصرف شدم.یعنی تهران با وضعیت اسفناکی مواجه است. سوال مردم این است که تهران چقدر ظرفیت اضافه شدن خودروی جدید دارد که اجازه می دهیم در تهران روزانه تعداد زیادی خودرو پلاک شود. این را به پدیده جدیدی اضافه کنید که خودروهای پلاک تهران نیستند و در قالب تاکسی اینترنتی در تهران کار می کنند و شب ها در ماشین ها استراحت می کنند.

او افزود: برنامه مشخص برای شماره گذاری خودرو در تهران چیست؟ حدود ۹ میلیون موتورسیکلت و خودرو در تهران است و این روند می خواهد به کجا برسد؟

اقراریان با ادعای اینکه به مدیرعامل یکی از خودروسازها مجوز تردد در خط ویژه داده شده است، گفت: من نماینده مردم حق ندارم از خط ویژه تردد کنم و هیچ یک از نمایندگان نیز مجوز تردد ندارند. اما چه می شود در یک کشور به مدیرعامل یک خودروسازی مجوز تردد ویژه می‌دهند؟ این یعنی اشکالی وجود دارد و کسانی چشم های خود را روی خودروساز می بندند.

نظرات بینندگان