arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

تکرار طرح موضوع زندانیان از سوی نماینده آمریکا در امور ایران / رابرت مالی: تمرکزمان را روی"بحران" زندانیان خارجی و دوتابیعتی در ایران می‌گذاریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی عنوان کرد که واشنگتن تمرکزش را بروی آنچه که "بحران" زندانیان خارجی و دوتابیعتی در ایران خواند، خواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی عنوان کرد که واشنگتن تمرکزش را بروی آنچه که "بحران" زندانیان خارجی و دوتابیعتی در ایران خواند، خواهد گذاشت.

 رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در توییتی از پایان یافتن اعتصاب غذای بری روزن، (بری روزن ، زندانی سابق آمریکایی در ایران به مدت پنج روز در محل مذاکرات هسته‌ای در وین دست به اعتصاب غذا زده بود) استقبال و از آن چه تلاش‌های قهرمانانه وی جهت تضمین آزادی تمامی اتباع خارجی و دوتابعیتی‌ها در ایران می‌خواند تقدیر کرد و گفت که تمرکز کامل‌ شان بر روی این بحران باقی می‌ماند.

رابرت مالی پیش از این نیز در گفت‌گویی با رویترز درباره ارتباط موضوع آزادسازی شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند به انجام شدن توافقی در مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای، گفت: این دو از هم جدایند و ما در حال پیگیری هر دوی آن‌ها هستیم. اما برای ما خیلی سخت است که بازگشت به توافق هسته‌ای را متصور شویم، با وجود این که چهار آمریکایی بی‌گناه در ایران زندانی هستند!

او در ادامه گفت: بنابراین، در عین این که در حال انجام دادن مذاکرات غیر مستقیم با ایران در زمینه پرونده هسته‌ای هستیم، با آن‌ها مذاکرات غیرمستقیمی هم درباره اطمینان‌یافتن از آزادسازی زندانیان‌مان انجام می‌دهیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این گفت‌گو را به همراه بری روزن، دیپلمات ۷۷ ساله‌ پیشین آمریکایی انجام داد .

نظرات بینندگان