arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

استاندار تهران: ستاد کرونا هنوز درباره برنامه های دهه فجر اعلام نظر نکرده؛ شواهد نشان می دهد منعی وجود ندارد / در سال ۹۸، ایام بهمن به دلیل مسایل خاص، تحت تاثیر قرار گرفت / چند شبکه داریم که به صورت مویرگی در بین مردم راه پیدا کرده‌اند؛ مهمترین آنها بسیج است که باید فعال شود

منصوری، استاندار تهران در جلسه هماهنگی ستاد دهه مبارک فجر که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امسال اهمیت این مراسم چندین برابر است چرا که در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم حق مطلب را به جا آوردیم. در سال ۹۸ نیز به دلیل مسایل خاص استان تهران ایام بهمن تحت تاثیر قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: استاندار تهران برنامه‌های دهه فجر در این استان را تشریح کرد.

منصوری، استاندار تهران در جلسه هماهنگی ستاد دهه مبارک فجر که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امسال اهمیت این مراسم چندین برابر است چرا که در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم حق مطلب را به جا آوردیم. در سال ۹۸ نیز به دلیل مسایل خاص استان تهران ایام بهمن تحت تاثیر قرار گرفت.

او ادامه داد: امسال شرایط اقتصادی ویژه ای داریم و دشمن نیز همه تمرکز خود را به کار گرفته تا کشور را به ناکارآمدی متهم کند.حجم فشار سیاسی و اقتصادی و دیپلماسی نیز به همین جهت است. یکی از مطالب مهم حضور حماسی مردم در راهپیمایی است و این حضور پیام دارد که مردم با تمام سختی ها و مشکلات پای کار اصل انقلاب هستند.

او با تاکید بر تبیین موضوع جهاد در این ایام گفت: در این ایام باید به بازخوانی کارآمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. مشکلات و کاستی ها در کشور کم نیست اما کارهای انجام شده نیز بسیار زیاد است. در این چهار دهه اتفاقات بزرگی رخ داده است که باید کاملا فنی و هنری بازخوانی شود.

استاندار تهران با درخواست از مسئولین برای حضور در مراسم های دهه فجر گفت: مسئولین خودشان به عنوان رسانه عمل کنند. در مراسم ها حضور یابند و هم صحبت کنند. میزهای خدمت راه بیفتد و مسئولین برای خود برنامه ریزی کنند و در برنامه ها حضور پررنگ داشته باشند.

منصوری گفت: ستادها تا منتهی الیه روستاها تشکیل شود چرا که به معنای ایستادن پای گفتمان انقلاب اسلامی است‌. شبکه های گسترده موجود فعال شوند. چند شبکه داریم که به صورت مویرگی در بین مردم راه پیدا کردند و اثرگذار هستند که مهمترین آنها بسیج است و باید فعال شود. شبکه امور مساجد، همچنین در آموزش و پرورش شبکه مدارس و اولیا مربیان باید فعال شود.جامعه کارگری مخاطب چند میلیونی ما هستند که باید درگیر این موضوع شوند.

او تاکید بر فعالیت های خرد و خانگی گفت: باید عملیات های کوچک خانگی تعریف کنیم چرا که برکت آن خیلی زیاد است. ماندگاری فعالیت های اجتماعی خانگی بیشتر است که با طراحی های مختلفی برای مثال هرخانه یک پرچم اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه افتتاح پروژه ها نیز باید در این ایام مورد تایید قرار گیرد گفت: برنامه های منسجم افتتاحیه در این ایام باید صورت گیرد.

منصوری با اشاره به اینکه این برنامه ها با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی رخ می دهد گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور بسیاری از این برنامه ها باید با حساسیت برگزار شود. ستاد کرونا هنوز اعلام نظری درباره اصل برنامه ها اعلام نکرده اما شواهد نشان می دهد منعی وجود ندارد اما اگر تغییری ایجاد شد همه ی ما تابع هستیم. در موضوع کرونا باید مراقبت جدی صورت گیرد.

منصوری با تاکید بر حضور گسترده دستگاه ها در برنامه های گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: بیش از ۴۰ راهپیمایی در استان داریم و همه ی دستگاه ها پای کار هستند و انشالله این ایام را به بهترین شکل برگزار خواهیم کرد.

نظرات بینندگان