arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

آخر هفته بارانی و برفی در ایران؛ کدام استان‌ها برفی می‌شوند؟ / سرمای شدید این بار به کدام استان‌ها می‌رسد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌) خبر داد و برای امروز هم در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌) خبر داد و برای امروز هم در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی کرد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (۵ بهمن‌) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده حاکم است.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۷ بهمن‌) با گسترش فعالیت سامانه در مناطقی از شمال فارس و بوشهر، غرب اصفهان همچنین مناطقی از شمال شرق و شرق نیز بارش برف و باران رخ می‌دهد، اظهار کرد: با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد. در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و غالبا بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: جمعه (۸ بهمن‌) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه داشته و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود. در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد. به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه (۹ بهمن‌) در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

به گفته ضیاییان، در روز پنجشنبه شمال خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ بهمن‌) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۶ بهمن‌) صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعت‌ها غبارآلود، از بعداز ظهر به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۷ بهمن‌) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعدازظهر ورش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۵ و ۶ بهمن‌) بندرعباس با دمای ۲۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات بینندگان