arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

شرکت متا سریع‌ترین ابررایانه جهان را به عنوان بخشی از پروژه‌های متاورس می‌سازد

متا، شرکت مادر فیسبوک می‌گوید که به کمک دانش هوش مصنوعی ابررایانه جدیدی ساخته است که سریع‌ترین ابررایانه جهان خواهد بود. غول رسانه‌های اجتماعی روز دوشنبه اعلام کرد که امیدوار است این ابررایانه، بستر لازم را برای اجرایی شدن برنامه‌های شرکت در موضوع ساخت متاورس یا همان دنیای مجازی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در هم می‌آمیزد، فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: متا، شرکت مادر فیسبوک می‌گوید که به کمک دانش هوش مصنوعی ابررایانه جدیدی ساخته است که سریع‌ترین ابررایانه جهان خواهد بود.

غول رسانه‌های اجتماعی روز دوشنبه اعلام کرد که امیدوار است این ابررایانه، بستر لازم را برای اجرایی شدن برنامه‌های شرکت در موضوع ساخت متاورس یا همان دنیای مجازی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در هم می‌آمیزد، فراهم کند.

متا، محل ساخت و استقرار یا هزینه ساخت این ابررایانه را فاش نکرد و تنها اعلام کرد که پروژه ساخت آن در اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی کامل خواهد شد.


ابررایانه‌ها، ماشین‌های بسیار سریع و قدرتمندی هستند که برای انجام محاسبات پیچیده‌ای ساخته شده‌اند که انجام آنها با کامپیوترهای خانگی معمولی امکان‌پذیر نیست.

متا امیدوار است که به کمک این ابررایانه و با هدف حفظ امنیت مردم و ارائه خدمات بهتر، مدل‌های هوش مصنوعی بهتری بسازد که می‌توانند به صدها زبان کار کنند و برای تشخیص مفید یا مضر بودن محتواها، متن و تصویر و ویدیو را با هم تجزیه و تحلیل کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت متا نیز روز دوشنبه در یک پست فیسبوکی نوشت: «پروژه‌هایی که ما در چهارچوب متاورس اجرا می‌کنیم، به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (کوئینتیلیون عملیات در هر ثانیه) که این ابررایانه انجام آنها را ممکن می‌کند.»

شرکت فیسبوک، مالک شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام و پیام‌رسان‌ واتس‌اپ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی نام خود را به «متا» تغییر داد تا تمرکز خود را بر متاورس نشان دهد؛ پروژه‌ای که انتظار می‌رود نسل بعدی اینترنت باشد و یک دنیای مجازی آنلاین و سه بعدی را به کمک ابزارهایی همچون عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند برای همگان قابل دسترس کند.

نظرات بینندگان