arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

روایت الجزیره از دستور کار وزیر خارجه قطر در سفر به تهران

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی موضوعاتی که احتمال است در سفر «محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی»، وزیر امور خارجه قطر به تهران مورد بحث قرار بگیرد را تشریح کرده است.منابع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته‌اند آل ثانی برای رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای با مقام‌های ارشد ایران روز پنجشنبه عازم تهران خواهد شد.الجزیره نوشته سفر وزیر خارجه قطر به تهران در شرایطی انجام می‌شود که جبهه جدیدی در حال شکل‌گیری در جنگ بلندمدت یمن در حال شکل‌گیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی شامگاه چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه/ ۲۶ ژانویه) موضوعاتی که احتمال است در سفر «محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی»، وزیر امور خارجه قطر به تهران مورد بحث قرار بگیرد را تشریح کرده است.

منابع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته‌اند آل ثانی برای رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای با مقام‌های ارشد ایران روز پنجشنبه عازم تهران خواهد شد. این سفر بعد از گفت‌وگوی تلفنی آل ثانی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وزرای امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل و فصل مسائل، در خصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو نمودند.

مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم‌ رایزنی و مشورت بین دو کشور در مسیر حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه‌ای و جهانی از مسائل مورد توجه و مشورت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

چند هفته پیش، امیرعبداللهیان برای گفت‌وگو با وزیر خارجه قطر و امیر قطر به دوحه سفر کرد. در آن سفر، طبق گزارش الجزیره، مقام‌های دو کشور درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین رایزنی کردند.

الجزیره نوشته سفر وزیر خارجه قطر به تهران در شرایطی انجام می‌شود که جبهه جدیدی در حال شکل‌گیری در جنگ بلندمدت یمن در حال شکل‌گیری است. در هفته‌های گذشته، گروه انصارالله چندین موشک به سمت امارات متحده عربی که یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است شلیک کرده‌اند.

جنگ یمن که از فرودین‌ماه سال 1394 آغاز شده به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر منجر شده و یکی از بدترین بحران‌های انسانی در دنیا را رقم زده است.

الجزیره نوشته با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا در مذاکرات تهران درباره این مسئله نیز گفت‌وگو خواهد شد یا خیر.»

نظرات بینندگان