arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

ند پرایس: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، پروژه نورد استریم ۲ پیش نخواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر روسیه به اوکراین حمله کند، پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ میان روسیه و آلمان پیش نخواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر روسیه به اوکراین حمله کند، پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ میان روسیه و آلمان پیش نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با پایگاه ان‌پی‌آر گفت: صریحا باید اعلام کنم که اگر روسیه به هر نحوی به اوکراین حمله کند، پروژه نورد استریم ۲ پیش نخواهد رفت. وارد جزئیات نمی‌شوم؛ اما ما با آلمان برای مطمئن شدن از اینکه در چنین صورتی این پروژه پیش نرود مشغول رایزنی هستیم.

پروژه نورد استریم ۲، تفرقه‌انگیزترین پروژه انرژی اروپا برای دو برابر کردن میزان انتقال گاز از روسیه مستقیم به آلمان طراحی شده است. این خط لوله از بستر دریای بالتیک عبور می‌کند و اوکراین، کشور ترانزیت سنتی را دور می‌زند.

از آنجایی که این پروژه وابستگی اروپا از نظر انرژی به روسیه را افزایش می‌دهد و در بحبوحه تنش‌های مرزی میان مسکو و غرب هزینه ترانزیت اوکراین را نادیده می‌گیرد، با مقاومت شدیدی در داخل اتحادیه اروپا، از سوی آمریکا و همچنین اوکراین مواجه شده است.

 

نظرات بینندگان