arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۸ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت / شبکه های صداوسیما هک شد / آرین طباطبایی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا رفت / پیش‌بینی آمار روزانه ۳۰ هزار مبتلای اُمیکرون در ایران / روزنامه دولت: سفر رئیسی به روسیه «کاری» بود نه «رسمی» / شهاب حسینی داور جشنواره فیلم فجر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، ۸ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید /

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کره‌شمالی دو فروند موشک آزمایش کرد

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد: در آزمایش بامداد پنجشنبه کره‌شمالی، دو فروند موشک از منطقه «هامهونگ» به سمت دریای ژاپن شلیک شده است. این ششمین آزمایش موشکی کره‌شمالی طی یک ماه جاری است.

روزنامه دولت: سفر رئیسی به روسیه «کاری» بود نه «رسمی»

روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت درباره عدم رعایت تشریفات در سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به مسکو نوشت: سفر رئیسی به مسکو در قالب یک «سفر کاری» انجام شد اما طرف روس برخی تشریفات یک سفر رسمی نظیر استقبال و بدرقه در فرودگاه توسط یکی از مقامات عالی و نواختن سرود ملی را نیز برای تکریم میهمان خود انجام داد.

شمخانی: موافق با مذاکره مستقیم با آمریکا نیستم

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در تماس با کیهان اعلام کرد که توئیت او به معنای موافقت با مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نیست و تاکید کرد که هرگز موافق مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نبوده و نیستم.

واشنگتن: به دیپلماسی در قبال ایران متعهدیم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار مجازی با همتای اسرائیلی خود تأکید کرد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی در قبال ایران متعهد است. بر اساس این گزارش، سالیوان در این دیدار مجازی مدعی شد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی به عنوان روش ارجح برای رسیدگی به مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران پایبند است اما با اینحال اظهارات تکراری قبلی مقام‌های آمریکایی را تکرار کرد و گفت که در صورت شکست دیپلماسی، کشورش برای به کارگیری جایگزین‌های دیگر که با هماهنگی شرکای آمریکا همچون اسرائیل آماده شده، آمادگی دارد.

اردوغان: قطعی گاز ایران به دلیل بدهی نبود؛ نقص فنی است

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه چهارشنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی درباره علت قطع جریان گاز صادراتی ایران به این کشور گفت که قطع شدن جریان گاز به علت بدهی‌ها نبوده است.

بانک مرکزی: رمزریال به‌زودی در دسترس مردم قرار می‌گیرد

مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد ابزار نوینی به نام «رمزریال» در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره به‌زودی رونمایی می‌شود. به گفته قمری‌وفا، رمزریال شکل دیگری از اسکناس است با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قبض‌های برق بهمن ماه، با قیمت‌های جدید

علی رغم اینکه تا کنون اعلام می شد که از بهمن ماه تنها ۱۵ درصد مشترکان شامل افزایش تعرفه برق می شوند، اما پیامک‌های اخیر به تعداد زیادی از مشترکان تهرانی این موضوع را نقص می کند. در همین رابطه سخنگوی صنعت برق اقدام به شفاف سازی و توضیحات مفصلی ارائه کرد.

آرین طباطبایی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا رفت

یک رسانه آمریکایی گزارش کرد که در پی اختلافات عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین درباره برجام، آرین طباطبایی، عضو ایرانی‌تبار این تیم خارج شد.

دیدار وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» که به تهران سفر کرده، با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. شب گذشته نیز وزرای خارجه ایران و قطر دو بار تلفنی گفتگو کردند. وزیر خارجه قطر دیروز با همتای آمریکایی خود هم دیدار کرد.

پیش‌بینی آمار روزانه ۳۰ هزار مبتلای اُمیکرون در ایران

رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: با نگاهی به آمارهای ۲ الی ۳ روز اخیر کرونا می‌بینیم که روزانه حدود ۲ هزار نفر به تعداد مبتلایان شناسایی‌شده اُمیکرون افزوده شده‌ و به نظر می‌رسد طی ۲ هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد.


هفته آینده؛ تصمیم‌گیری کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی
سیدمحسن دهنوی عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مورد ارز ترجیحی تصمیم‌گیری می‌کند، البته تصمیم برای حذف هنوز قطعی نیست.

آخرین آمار کرونا در ایران

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، ۳۰ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و ۱۴۲۸۵ بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند. مجموع بیماران به۶۲۹۳۹۶۵ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۱۳۲۳۳۳ نفر رسید.


همتی: احیای برجام درآمدهای نفتی را دو و نیم برابر می کند
همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در توییت خود نوشت: ‏اعتراف دولت آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری وضرورت احیای برجام،فرصت مناسب توافق براساس منافع کشورمان است. زیان تأخیریکساله به کنار،یک توافق خوب میتواند درکوتاه مدت،درآمدهای نفتی را ۲/۵برابر،کسری بودجه را کاهش و رشد بالای اقتصادی (بانفت) برای۱۴۰۱ تأمین ومعیشت مردم را بهبود بخشد.

وزارت بهداشت: وارد موج ششم کرونا شده‌ایم

رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش تعداد مبتلایان نشان می‌دهد که وارد روند صعودی موج ششم شده‌ایم و در هفته‌های آینده تعداد بیماران بسیار چشم‌گیر خواهد شد.


حمله هکری به سرور صداوسیما
عصر دیروز، در میان پخش آنونس برنامه‌ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی‌های آن‌ها روی آنتن شبکه یک دیده شد.  مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته. بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.» به گفته ی این مقام صداوسیما، «این اقدام کار فوق العاده پیچیده ای است؛ تنها صاحبان این تکنولوژی می توانند از بک دور ها و امکاناتی که از قبل روی سیستم ها در نظر گرفته اند، بهره برداری کنند و صدمه بزنند».

وضعیت سلامت آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله صافی گلپایگانی امروز برای طی مراحل آزمایشات پزشکی به بیمارستان مراجعت کرد. پس از معاینات کامل و چک کامل پزشکی این مرجع تقلید با رضایت پزشکات عازم منزل شد.

پلیس راهور: ریزش بهمن محور کرج - چالوس را مسدود کرد

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی با توجه به بارش های شدید برف و باران چند روز گذشته تاکنون در محور های مختلف به خصوص مناطق کوهستانی از مسدود شدن محور کرج - چالوس به علت ریزش بهمن خبر داد


ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یافت
تیم ملی فوتبال ایران با گل «مهدی طارمی» برابر عراق به برتری یک بر صفر دست یافت تا مقتدرانه و برای ششمین بار جواز حضور در جام‌جهانی را از آن خود کند.


شهاب حسینی داور جشنواره فیلم فجر شد
شهاب حسینی بازیگر برنده جایزه بازیگری جشنواره کن یکی از داوران چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر کنار چهره‌هایی چون مجید انتظامی و مسعود جعفری‌جوزانی است. مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، مسعود جعفری‌جوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، مجید انتظامی (آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیه‌کننده)، محمدعلی باشه‌آهنگر (نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجاده‌چی (فیلمنامه‌نویس) و پژمان لشکری‌پور (منتقد و تهیه‌کننده) را به عنوان اعضای هیٲت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود درباره سفر به امارات

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اوضاع امنیتی وخیم امارات در سایه حملات هوایی نیروهای ارتش و انصارالله یمن به مراکز حساس این کشور به شهروندان آمریکایی هشدار جدی داده است.

اژه‌ای: بسیاری از بسترهای رودخانه ها را دستگاه‌های حکومتی اشغال کرده‌اند

رییس قوه قضائیه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مامور شناسایی دستگاه‌ های متخلف در این حوزه شده است و بسیاری از بسترهای رودخانه ها را دستگاه‌های حکومتی اشغال کرده‌اند، یکی از دستگاه ها در حریم رودخانه چهل بازه مشهد به تعاونی خود اجازه ساخت و ساز داده‌ است لذا برای پیشگیری از این مشکلات باید از خود شروع کنیم.

 

ساعتی ۳ انفجار مهیب از یک شیء مرموز در نزدیکی زمین

یک شیء مرموز که تنها ۴۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد، در هر ساعت با سه انفجار مهیب، انرژی آزاد می‌کند و چیزی است که ستاره شناسان هرگز تاکنون مشابه آن را ندیده‌اند.

نظرات بینندگان