arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

ذبیح الله مجاهد: رسانه‌ها باید در چارچوب قانون طالبان فعالیت رسانه‌ای کنند

طالبان می‌گوید رسانه‌ها باید در چارچوب قانون رسانه‌ها "به گونه سالم و واقعی" فعالیت رسانه‌ای کنند. طالبان قانون رسانه‌های افغانستان در دولت قبلی را ملغی کرده و تنها چند دستورالعمل برای فعالیت رسانه‌ای به ویژه ممنوعیت حضور زنان در سریال‌های تلویزیونی اعلام کرده که واکنش‌ها و نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: طالبان می‌گوید رسانه‌ها باید در چارچوب قانون رسانه‌ها "به گونه سالم و واقعی" فعالیت رسانه‌ای کنند. طالبان قانون رسانه‌های افغانستان در دولت قبلی را ملغی کرده و تنها چند دستورالعمل برای فعالیت رسانه‌ای به ویژه ممنوعیت حضور زنان در سریال‌های تلویزیونی اعلام کرده که واکنش‌ها و نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است.

روز چهارشنبه، طالبان مانع برگزاری نشست خبری فدراسیون رسانه‌های افغانستان شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز جمعه در توییتی نوشت: اگر رسانه‌ها "واقعا به گونه رسانه‌های نرمال" می‌خواهند فعالیت کنند، باید جوازهای ختم‌شده خود را دوباره تمدید کنند، مالیات‌های باقی مانده خود را بپردازند و در چارچوب قانون رسانه‌ها "به گونه سالم و واقعی" فعالیت رسانه‌ای کنند.

پس از تسلط مجدد طالبان برکشور، شمارزیادی از رسانه‌ها تعطیل و گروهی از روزنامه‌نگاران به ویژه خبرنگاران زن بیکار شده‌اند.

نظرات بینندگان