arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۰ بهمن ۱۳۷۷: روایت جهانگیری از تاثیرات رد صلاحیت سران چپ و ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر آقاى [اسحاق]جهانگیرى، [وزیر معادن و فلزات]آمد. درباره مسایل سیاسى و بحران‌هاى ناشى از قتل‌ها و ردصلاحیت سران چپ و تصمیم آن‌ها در خصوص عدم شکایت، صحبت کرد که به طرف تشنج بیشتر پیش مى‌رویم و این تشنج‌ها را زمینه‌اى مى‌داند که مردم را مشغول مى‌کند و توجهى به مشکلات و کمبود‌ها و گرانی‌ها و بیکارى‌ها نمى‌کنند و مطبوعات به جاى پرداختن به آنها، به مشاجرات سیاسى مى‌پردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

صبح براى افتتاح اجلاس [جوانان و چالش‌های دهه سوم انقلاب اسلامی] شوراى عالى جوانان، از منزل به محل همايش‌هاى بين‌المللى رفتم. آقاى [سیدمرتضی] ميرباقرى، [رییس شورای عالی جوانان] گزارش داد و خيرمقدم گفت و من دربارة نيازهاى جوانان و اقدامات اساسى كه در دوره سازندگى براى كنترل جمعيت و امكانات تحصيل و بهداشت و اشتغال جوانان و اعتراف يونيسف و نيازهاى‌آتى، صحبت‌كردم.

به دفترم رفتم. كميسيون زيربنايى [و امور تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. سياست‌های كلى منابع طبيعى را تكميل كرديم. عصر آقاى [اسحاق] جهانگيرى، [وزیر معادن و فلزات] آمد. گزارش امور جارى و طرح‌هاى توسعه معادن و فلزات را داد و از عدم پرداخت وام‌هاى مقرر طرح‌ها توسط بانك‌ها و ركود اجراى طرح‌ها و نيز از فشار دولت، براى برداشتن پول‌هاى شركت‌هاى دولتى، به مقتضاى متمم بودجه سال جارى و بودجه سال آينده، شكايت كرد.

دربارة مسایل سياسى و بحران‌هاى ناشى از قتل‌ها و ردصلاحيت سران چپ و تصميم آنها در خصوص عدم شكايت، صحبت كرد كه به طرف تشنج بيشتر پيش مى‌رويم و اين تشنج‌ها را زمينه‌اى مى‌داند كه مردم را مشغول مى‌كند و توجهى به مشكلات و كمبودها و گراني‌ها و بيكارى‌ها نمى‌كنند و مطبوعات به جاى پرداختن به آنها، به مشاجرات سياسى مى‌پردازند.

جمعى از اساتيد و نماينده رهبرى در دانشگاه شريف آمدند. توضيحاتى دادند، براى همايشى كه بناست در آخر ماه افتتاح كنم و از عوامل نارضايتى و بى‌اطلاعى جوانان صحبت شد؛ منجمله بى‌اطلاعى از وضع قبل از انقلاب و سخت‌گيرى حزب‌اللهى‌ها و كمبودها و مشكلات زندگى و سوءعملكرد مجريان و مسئولان و... در گزارش‌ها، مشاجره بر سر رد صلاحيت‌ها ادامه دارد.

مرخصى آقاى [بوریس] يلتسين، [رییس‌جمهور روسیه]، از بيمارستان و تشنج در پارلمان روسيه و مرخصى حيدر على‌اُف، [رییس‌جمهور آذربایجان]، از بيمارستان در تركيه كه به خاطر مرض ريه، بسترى بوده و تصويب امكان شهادت مونيكا لوینسكى، [کارآموز کاخ سفید]، براي سناى آمريكا از طريق ويدیو، مورد توجه است. در گزارش‌ها آمده است كه فرد تاجرى را با منشى زن 23 ساله‌اش، در دفتركارش‌كشته‌اند.

نظرات بینندگان