arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

چگونه پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانیم؟

کاربران اندروید درباره ترفندی هشدار دادند که  به شنا امکان می‌دهد پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانید و در نتیجه می‌تواند داده‌های تلفن همراه را به خطر بیندازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاربران اندروید درباره ترفندی هشدار دادند که  به شنا امکان می‌دهد پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانید و در نتیجه می‌تواند داده‌های تلفن همراه را به خطر بیندازد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، تعداد انگشت شماری از برنامه‌های مختلف را می‌توان برای بازیابی پیام‌های حذف شده استفاده کرد.
اما به نظر می‌رسد یک برنامه جدید، WAMR، داده‌های حذف شده را از واتس اپ، فیس بوک مسنجر  و دیگر پلتفرم‌ها بازیابی می‌کند. به دلیل رمزگذاری در دستگاه‌های اندرویدی، WAMR نمی‌تواند مستقیماً به پیام‌ها دسترسی پیدا کند.

چگونه پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانیم؟

بر اساس اطلاعات Google Ap اطلاعاتگوگل اپ استور، در عوض، برنامه از تاریخچه اعلان شما برای خواندن پیام‌ها و ایجاد یک نسخه پشتیبان از پیام‌ها استفاده می‌کند.
برنامه WAMR یک پیام حذف شده را تشخیص می‌دهد و سپس یک اعلان به شما نشان می‌دهد.

رسانه‌های اضافی، از جمله تصاویر، ویدیوها، گیف‌های متحرک، صدا، یادداشت‌های صوتی، اسناد، برچسب‌ها نیز ممکن است از پیام‌ها بازیابی شوند، با این حال، این برنامه خاطرنشان می‌کند که این یک روش رسمی برای بازیابی پیام‌های حذف شده نیست و هشدار می‌دهد که ممکن است بر اساس برنامه‌ای که داده پیام در آن قرار دارد یا حتی از سیستم عامل اندروید با محدودیت‌هایی روبرو شود.

چگونه پیام‌های حذف شده واتس اپ را بخوانیم؟

همچنین خطر حفظ حریم خصوصی با بارگیری برنامه وجود دارد.نصب برنامه WAMR را باز کنید، چندین مجوز باید برای عملکرد آن در دستگاه اندروید شما اعطا شود، این مجوز‌ها می‌توانند داده‌های سایر برنامه‌های تلفن شما را به خطر بیندازند، روزنامه امنیت اطلاعات گزارش می‌دهد که تاریخچه جستجوی اینترنتی و فهرست مخاطبین از جمله داده‌هایی هستند که توسط برنامه WAMR قابل دسترسی هستند.

این رسانه همچنین گزارش می‌دهد که با وجود خطرات امنیتی احتمالی، برنامه WAMR بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است. انتخاب برنامه‌ای مانند WAMR که می‌تواند داده‌ها و امنیت تلفن شما را به خطر بیندازد، خطری است که باید به دقت سنجیده شود. واتس اپ مدت هاست که به دلیل حفظ حریم خصوصی و رمزگذاری آن مورد تحسین قرار گرفته است. این برنامه با رمزگذاری انتها به انتها برای پیام‌ها و تماس ها، سطحی بالا از حریم خصوصی را فراهم می‌کند. فراموش نکنیم که واتس اپ اخیرا از به روزرسانی جدیدی رونمایی کرده   است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با تیم پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند.

نظرات بینندگان