arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ اسفند ۱۳۷۷: ولایتی گفت هیات نظارت ۱۲ نفر از نامزد‌های چپ از جمله حجاریان را رد صلاحیت کرده که بازهم دعوا خواهد شد

خاطرات آیت الله هاشمی: كتر [علی‌اکبر] ولايتى، [مشاور رهبری در امور بین‌المللی] آمد و از رفتار [حزب] كارگزاران گله كردكه با [جامعه] روحانيت مبارز، هماهنگ نكردند و اكثر نامزدهاى خود را از چپى‌هاى تُند قرار دادند؛ تصديق كردم. خبر داد كه امروز باز هيأت نظارت [بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا]، 12 نفر از نامزدهاى چپ منجمله آقايان عبدالله نورى، [سعید] حجاريان، [محمد] سلامتى و [ابراهیم] اصغرزاده و... را ردصلاحيت كرده كه باز دعوا خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ اسفند ۱۳۷۷: ولایتی گفت هیات نظارت ۱۲ نفر از نامزد‌های چپ از جمله حجاریان را رد صلاحیت کرده که بازهم دعوا خواهد شدخاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

صبح براى افتتاح بيمارستان آموزشى و تحقيقاتى دامپزشكى، از منزل به كرج رفتيم. [دکتر منصور خلیلی عراقی]، ریيس دانشگاه تهران و ریيس دانشكده دامپزشكى، آقاى دكتر [سیدحسین] حسینى، توضيح دادند. 40 هكتار زمين و 15 هزار مترمربع ساختمان و بخش‌ها و آزمايشگاه‌هاى متعدد دارد. از سال 1352 رژيم قبلى، زمين را اختصاص داده، ولى تا آخر عمرش، اقدامى نكرده و پس از انقلاب نيز در سال 1361 و 1365 تصميم به ساخت گرفته شده، بدون اقدام و سرانجام از سال 1368 در برنامه اول، جزو طرح‌هاى سازندگى قرار گرفته و ساخته شده است.

از بخش‌كالبدشكافى كه در حكم پزشكى قانونى، براى تشخيص مرض حيوانات مُرده است و از بخش سزارين كه گوساله يك گاو را با جراحى درآوردند و از آزمايشگاه‌ها بازديدكردم. گفتند، آنفلوانزاى مرغى، براى اولين بار، امسال در پنج استان كشور شيوع يافته و تحت كنترل است. اخيراً واكسن ساخته شده و در جريان آزمايش است. در آمفى‌تئاتر به گزارش آقاى خليلى [عراقی] و آقاى حسينى گوش داديم و دربارة اهميت علوم دامپزشكى از لحاظ علمى و انسانى و بهداشتى و اقتصادى صحبت كردم و تأكيد نمودم كه اين مركز بايد مرجع علمى منطقه باشد.

به دفترم برگشتم. تا ساعت چهار بعد از ظهر، كارها را انجام دادم. دكتر [علی‌اکبر] ولايتى، [مشاور رهبری در امور بین‌المللی] آمد و از رفتار [حزب] كارگزاران گله كردكه با [جامعه] روحانيت مبارز، هماهنگ نكردند و اكثر نامزدهاى خود را از چپى‌هاى تُند قرار دادند؛ تصديق كردم. خبر داد كه امروز باز هيأت نظارت [بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا]، 12 نفر از نامزدهاى چپ منجمله آقايان عبدالله نورى، [سعید] حجاريان، [محمد] سلامتى و [ابراهیم] اصغرزاده و... را ردصلاحيت كرده كه باز دعوا خواهد شد.

آقاى [سیدمحمد] گرامى، [مدیرعامل شرکت ایران سرعت] و پسرش آمدند. از ضررهايي كه بابت ارجاع پنج هزار اتومبيل [هیوندای] وارداتى‌اش متحمل شده و... شكايت‌كرد و براى حل مشكل با بانك، استمداد نمود. شب، براى عيادت آقاي [سیدمهدی] اخوان مرعشى، به بيمارستان مهراد رفتم؛ حال‌شان بهتر است. مثل‌گذشته، صحبت‌هاى زيادى در وضعيت خود و [آقای سیدکاظم اخوان‌مرعشی] اخوى و مسايلى از حوزه‌هاى نجف و قم گفتند. در گزارش‌ها، عكس‌العمل‌ها در مورد شهادت آقاي سيدمحمد صدر ادامه دارد.

نظرات بینندگان