arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

پروژه شهر آزمایشی هنگ کنگ برای کنترل کرونا

هنگ کنگ آزمایش اجباری ویروس کرونا را در سطح شهر خود، ظرف سه ماه انجام خواهد داد، زیرا مقامات به دنبال مهار شیوع رو به رشد کرونا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنگ کنگ آزمایش اجباری ویروس کرونا را در سطح شهر خود، ظرف سه ماه انجام خواهد داد، زیرا مقامات به دنبال مهار شیوع رو به رشد کرونا هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از بلومبرگ، کری لام، سخنگوی شهرداری، روز سه‌شنبه گفت: در آزمون اجباری ساکنان سه بار آزمایش خواهند شد و این برنامه بر اساس شماره کارت شناسایی هنگ‌کنگ و سال تولد خواهد بود.

 او گفت که اکثر محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی تا اواسط یا اواخر آوریل اعمال خواهند شد و ممنوعیت پرواز‌های ورودی از ۹ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا تا ۲۰ آوریل تمدید شده است.

پروژه شهر آزمایشی هنگ کنگ برای کنترل کرونا

آزمایش انبوه، اغلب در سرزمین اصلی چین برای از بین بردن شعله ور شدن آتش کرونا  انجام می‌شود، اما این اقدام قبلاً هرگز در هنگ کنگ استفاده نشده بود و این نگرانی وجود دارد که بسیار دیر انجام شود.  مقامات در حال اعمال تدابیر سختگیرانه فزاینده‌ای برای تلاش برای مهار شیوع این بیماری هستند، که اکنون بدترین وضعیت ثبت شده برای چین و بزرگتر از بحران ووهان در آغاز همه گیری است.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که مقامات بهداشتی روز سه‌شنبه  ۶۲۱۱ مورد تایید شده با ۹۳۶۹ عفونت اولیه را گزارش کردند.  شکل اخیر، نمونه‌هایی را نشان می‌دهد که در انتظار آزمایش تاییدی دوم هستند و مقامات نسبت به عقب افتادگی در چندین مرحله از رژیم آزمایش هشدار داده اند.  در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند و حال ۱۹ نفر وخیم گزارش شده است.

افزایش تعداد موارد ابتلا،   همچنین  قرنطینه در سراسر شهر را افزایش داده است، اقدام دیگری که در سرزمین اصلی چین استفاده می‌شود، اما برای هنگ کنگ بی سابقه است.  

نظرات بینندگان