arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۶ اسفند ۱۳۷۷: از خامی جناح راست تعجب می کنم

خاطرات آیت الله هاشمی: به طرف ستاد تبلیغات انتخابات [حزب]کارگزاران [سازندگی]، تیراندازى شده و اختلافات جدید هیأت‌هاى نظارت با وزارت کشور، به نفع وزارت کشور حل شده است. از خامى جناح راست در اقدامات و دادن وسیله مظلوم‌نمایى به رقیب، تعجب دارم. با همین رویه، در گذشته انتخابات را باخته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

به دفترم رفتم و كارهاى مانده را انجام دادم. به دفتر رهبرى رفتيم. همراه آيت‌الله خامنه‌اى رفتيم، به جلسه‌اي كه خبرگان جمع شده بودند. آقاى [علی] مشكينى، [رییس مجلس خبرگان]، صحبت كوتاهى كردند و رهبرى صحبت مفصلى نمودند؛ دربارة استحكام انقلاب، به شرط اينكه ما شكر نعمت انقلاب را در عمل داشته باشيم و از خبرگان خواستند كه از موقعيت خودشان، براى دفاع از انقلاب استفاده كنند.

به دفتر آقاى خاتمى، [رییس‎‌جمهور] رفتيم. آقاى مشكينى، صحبت‌كوتاهى‌كردند و آقاى خاتمى، گزارشى از وضع كشور دادند و پذيرفتند كه از آثار دوره سازندگى بهره مى‌گيرند و بسيارى از نيازها را خودمان تأمين مى‌كنيم كه تا حدى مشكل كمبود ارزى را جبران مى‌كند.

بعد از نماز و ناهار به دفترم رفتم. تا شب كارها را انجام دادم و از اينترنت استفاده‌كردم. شب، خبرگان میهمانم بودند. آقايان [قربانعلی] دُرّى نجف‌آبادى، [علی] فلاحيان، [سیداحمد] خاتمى و [علی‌اصغر] معصومى صحبت‌كردند و با ذكر خطرها، از من خواستند كه هم براى فعال‌كردن خبرگان و هم براى جواب به مخالفان انقلاب و به خصوص ليبرال‌ها و ملى‌گراها و تقويت دبيرخانه [مجلس] خبرگان، به ميدان بيايم.

من هم با اشاره به مشكلات، صحبت‌كردم و راه‌حل‌ها را گفتم. بعد از شام به خانه آمدم. عفت نبود. سه روز خاطرات را نوشتم و اخبار را از روى كامپيوتر خواندم. به طرف ستاد تبليغات انتخابات [حزب] كارگزاران [سازندگی]، تيراندازى شده و اختلافات جديد هيأت‌هاى نظارت با وزارت كشور، به نفع وزارت كشور حل شده است. از خامى جناح راست در اقدامات و دادن وسيله مظلوم‌نمایى به رقيب، تعجب دارم. با همين رويه، در گذشته انتخابات را باخته‌اند.

در مراسم افتتاحيه اجلاس [مجلس خبرگان]، از مراجع قم دعوت شده بود؛ فقط آيت‌الله [حسین] نورى همدانى شركت‌كردند. آقاى مشكينى به من گفت، مراجع نظر خوبى به [مجلس] خبرگان ندارند.

نظرات بینندگان