arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

تکلیف زباله‌های فضایی سرگردان چیست؟!

چین اعلام کرده که زباله‌های فضایی که پیش‌بینی‌شده به ماه برخورد کند، متعلق به این کشور نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین اعلام کرده که زباله‌های فضایی که پیش‌بینی‌شده به ماه برخورد کند، متعلق به این کشور نیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، این سرزنش‌ها در مورد یک قطعه موشک سرکش که انتظار می‌رود به ماه سقوط کند، پس از اینکه چین گفت متعلق به این کشور نیست، تشدید شده است.

در ابتدا تصور می‌شد که زباله‌های مذکور، متعلق به اسپیس ایکس، ایلان ماسک است، با این حال، ردیاب فضایی پشت آن ظاهرا اشتباه کرده است و اکنون انگشت خود را به سمت چین گرفته است.

گمان می‌رود که این یک موشک قدیمی از یک مأموریت ماه است که  قدمت آن به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد، کارشناسان، معتقدند که این در واقع از ماموریت Chang'e ۵-T۱ چین است که برای آزمایش فناوری برای بازگرداندن نمونه‌ها از ماه استفاده شد.

تکلیف زباله‌های فضایی سرگردان چیست؟!

انتظار می‌رود در ۴ مارس یک تصادف دراماتیک ایجاد کند، اما چین هیچ کدام از آن را ندارد، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: "بر اساس نظارت چین، مرحله بالایی موشک ماموریت چانگ ای-۵ به طور ایمن در جو زمین سقوط کرده و کاملاً سوخته است. "

با این حال، کارشناسان متوجه شدند که چین به ماموریت Chang'e-۵ اشاره کرده است،  نه ماموریت Chang'e ۵-T۱ که در قلب آن نامگذاری شده است و هر دو کاملاً متفاوت هستند.

در حال حاضر، بسیاری بر این باور هستند که زباله‌های فضایی از چین سرچشمه می‌گیرند و منتظر خواهند بود تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظرات بینندگان