arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

منشاء احتمالی کرونا کشف شد؟

بر اساس یک جفت مطالعه  منتشر شده در روز شنبه، بازاری در ووهان چین که حیوانات زنده را می‌فروخت، احتمالاً نقطه منشاء همه گیری کرونا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس یک جفت مطالعه  منتشر شده در روز شنبه، بازاری در ووهان چین که حیوانات زنده را می‌فروخت، احتمالاً نقطه منشاء همه گیری کرونا است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک تایمز،   مایکل ووروبی، زیست شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا که هر دو مطالعه را بررسی و هدایت کرده است، به نیویورک تایمز گفت: "وقتی به همه شواهد با هم نگاه می‌کنید، یک تصویر فوق العاده واضح است که بیماری همه گیر کرونا در بازار شروع شده است. "

منشاء احتمالی کرونا کشف شد؟

این مطالعات هنوز در یک مجله علمی منتشر نشده است، محققان داده‌های منابع مختلف را تجزیه و تحلیل کردند تا سرنخ‌هایی را در مورد چگونگی شروع همه‌گیری جستجو کنند.  آن‌ها به این نتیجه رسیدند که سرنخ ها، در پستانداران زنده فروخته شده در بازار عمده فروشی غذا‌های دریایی Huanan در اواخر سال ۲۰۱۹ وجود دارد.

یک مطالعه جدید می‌گوید: "محتمل‌ترین توضیح برای انتقال SARS-CoV-۲ به انسان، پرش‌های مشترک بین انسان و دام از یک حیوان میزبان ویروس است که هنوز مشخص نشده چه حیوانی است. "

به گزارش تایمز، این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که ویروس احتمالاً دو بار به افرادی که در بازار کار می‌کنند یا در حال خرید بودند سرایت کرده است.  آن‌ها هیچ شواهدی برای یک نظریه جایگزین پیدا نکردند که ویروس از آزمایشگاهی در ووهان فرار کرده است.

منشاء احتمالی کرونا کشف شد؟

نویسندگان مطالعه جدید شامل محققانی هستند که قبلا  گزارش‌های کوچکتری منتشر کرده بودند که به نتیجه مشابهی رسیده بودند، بر اساس این مطالعه، بسیاری از اولین موارد ابتلا به کرونا به بازار، به ویژه به بخشی که در آن  راکون‌ها در قفس بودند، مرتبط بودند، که شواهد قوی مبنی بر منشأ این همه‌گیری در بازار حیوانات زنده ارائه می‌دهد.

دولت ترامپ و پس از آن، مقامات اطلاعاتی در دولت بایدن به احتمال وجود یک آزمایشگاه تحقیقاتی ویروس شناسی در ووهان اشاره کردند، زیرا مقامات دولت چین به دنبال رد سرزنش بودند  که منجر به عدم اطمینان بیشتر در مورد منشأ آن شد.

با این حال، مطالعات جدید این تئوری را تقویت می‌کند که منشاء ویروس از حیواناتی است که در بازار فروخته می‌شود.

نظرات بینندگان