arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

زلنسکی خطاب به پارلمان اروپا: ثابت کنید که با اوکراین و حامی این کشور هستید / ما چنین بهای سنگینی را می‌پردازیم تا حقوقی مشابه شما داشته باشیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا که با تشویق گستردۀ نمایندگان پارلمان و رهبران اتحادیه اروپا همراه بود، از این اتحادیه خواست که با پذیرش عضویت این کشور، عملا ثابت کنند که با اوکراین و حامی این کشور هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا که با تشویق گستردۀ نمایندگان پارلمان و رهبران اتحادیه اروپا همراه بود، از این اتحادیه خواست که با پذیرش عضویت این کشور، عملا ثابت کنند که با اوکراین و حامی این کشور هستند.

او ضمن تکرار درخواستش مبنی بر پذیرش «بدون تاخیر» عضویت این کشور در اتحادیه اروپا گفت: «اروپا با عضویت اوکراین بسیار قوی‌تر خواهد شد... و بدون شما، اوکراین تنها خواهد بود. ما قدرت خود را ثابت کردیم و نشان دادیم که در کنار شما هستیم... پس ثابت کنید که با ما هستید و اینکه ما را ناامید نخواهید کرد.»

زلنسکی که بصورت ویدئو کنفرانس برای نمایندگان پارلمان ازوپا سخنرانی می‌کرد، افزود که ما چنین بهای سنگینی را می‌پردازیم تا حقوقی مشابه شما داشته باشیم.

پس از این سخنرانی نیز روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در واکنش به جنگ اوکراین گفت که «اروپا دیگر نمی‌تواند به گاز کرملین وابسته باشد».

نظرات بینندگان