arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۳ اسفند ۱۳۷۷: اعتراض به نتایج انتخابات شورا‌ها خیلی زیاد است

خاطرات آیت الله هاشمی: در رسانه‌ها، بحث انتخابات شوراها هنوز گرم است. روشن شده كه اكثر نامزدهاى موفق، مستقل‌اند و احزاب و گروه‌ها، توفيق كمى داشته‌اند و اعتراض به نتايج انتخابات،‌ خيلى زياد است؛ چون نامزدها در شهرها زياد بودند و نصاب آرا، خيلى پايين است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

صبح زود، براى چك‌آپ به بيمارستان قلب رفتيم. عفت هم آمد. تست با ورزش براى قلب با دوبار تزريق تاليوم [Thallium] - در حال ورزش و در حال آرامش- و دو بار اسكن و انجام اكو و گرفتن نوار قلبم توسط دكتر نوحى، دكتر ملكى و دكتر ميلانيان و سرانجام گفتند، در قلب نارسایى‌هاى جزیى ديده مى‌شود كه معمولاً در بسيارى از مردم هست، ولى مراقبت هم لازم است. سونوگرافى در مورد مثانه، كليه‌ها، طحال و كبد، توسط دكتر سيم‌فروش و دكتر عزيزى انجام شد كه اظهار رضايت‌كردند؛ گرچه مثانه مقدارى بزرگ شده، ولى جهت رشد خوب است و باعث تنگ شدن مجراى ادراري نشده است.

معاينه وضع گوارش و تخليه، توسط دكتر [رضا] ملك‌زاده و دكتر احمدكلانترى انجام شدكه بى‌اشكال نيست، ولى قابل تحمل است و مواظبت مى‌خواهد. براى مشكل رفلاكس و اسيد معده و گاهى يبوست، به محل كلویيدكه از جراحى بعد از سوءقصد در سال 1358 مانده، كورتُن تزريق كردند.

صبحانه را با جمعى از پزشكان خورديم و ضمن آن، دربارة وضع بيمارستان و وضع بيمه‌ها و بدهكارى بيمه‌‌ها به بيمارستان هم كه مشكل دار شده و نيز عدم توجه دولت به مسایل اقتصادى و فنى برخلاف دولت قبل، توضيح دادند. دكتر [محمد] فرهادى و دكتر [احمد] دانشيان هم گوشم را معاينه كردند كه گاهى سوت مى‌كشد و زنگ مى‌زند، به خصوص بعد از خواب كه اشكالى نديدند.

ظهر به دفتر كوشك رفتم. جرايد و گزارش‌ها را ديدم و از استخر و سونا و جكوزى استفاده كردم. عصر به منزل برگشتم. مقدارى مطالعه کردم و مقدارى به تنظيم كتابخانه پرداختم. شب، عفت براى مراسم عروسى دختر اخوى احمد رفت و من در خانه، به‌كار اصلاح نمایه‌هاى كليد قرآن پرداختم.

در رسانه‌ها، بحث انتخابات شوراها هنوز گرم است. روشن شده كه اكثر نامزدهاى موفق، مستقل‌اند و احزاب و گروه‌ها، توفيق كمى داشته‌اند و اعتراض به نتايج انتخابات،‌ خيلى زياد است؛ چون نامزدها در شهرها زياد بودند و نصاب آرا، خيلى پايين است. مسأله بازداشت آقاى [محسن] كديور هم مورد توجه است؛ به دادگاه ويژه روحانيت مى‌تازند.

نظرات بینندگان