arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۸ اسفند ۱۳۷۷: امروز آقاى خاتمى به ایتالیا سفر کرد؛ چون اولین سفر رییس‌جمهور ایران، بعد از انقلاب به غرب است، انعکاس وسیعى دارد

خاطرات آیت الله هاشمی: امروز آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، به ايتاليا سفر كرد؛ چون اولين سفر ریيس‌جمهور ايران، بعد از انقلاب به غرب است، انعكاس وسيعى دارد؛ گرچه منافقين با تظاهرات وسيع در رُم و اشغال چند نمايندگى، سعى دارند آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

ديشب آقاى [محمدرضا] نورى [شاهرودی، سفیر ایران در عربستان سعودی] از رياض تلفن‌كرد و خبر توافق خوب وزراى نفت ايران و عربستان را داد كه باعث رشد قيمت نفت است. [آقای الهی‌بخش سومر]، ریيس مجلس پاكستان آمد. در مذاكرات برضرورت گرم‌‍‌كردن روابط و حل مشكل افغانستان و مبارزه با تروريسم در پاكستان و فعال‌كردن طرح‌هاى مهم همكارى‌ها، مثل انتقال گاز و تأسيس پالايشگاه و... داشتيم. گفت، شما در دنياى اسلام، معتبرترين موفقيت را داريد و اگر به پاكستان سفركنيد، مى‌توانيد خيلى مسایل مانده بين دو كشور را حل و مردم و دولت پاكستان، به تو اعتماد زيادى دارند.

دكتر [عباس] هنردوست، دندان‌پزشك، [رييس هيأت‌مديره انجمن دندان‌پزشكي ايران] آمد. دعوت كرد كه كنگره بين‌المللى دندان‌پزشكان را افتتاح كنم و از نمايشگاه‌شان بازديد نمايم. گفت، در دوران سازندگى 85 درصد نيازهاى مصرفى و تجهيزاتى در داخل‌كشور ساخته شد و اكنون 15 درصد وارداتى است، ولى دولت براى همين 15درصد، نه ارز مى‌دهد و نه مجوز ورود، بدون انتقال ارز و لذا خيلى گران و كمياب شده، يا بازار سياه دارد.

آقاى سراج [الدین موسوی]، سفيرمان در پاكستان آمد. از دخالت‌هاى مأموران اطلاعات و رايزنى فرهنگى، در امور داخلى پاكستان گفت و اينكه اخيراً آنها از آن اقدامات شكايت دارند و خواست كه به رهبرى بگويم كه جلوی اين كارها را بگيرند. از وزارت امورخارجه گله داشت‌كه بهاى لازم به روابط با پاكستان نداده است.

ظهر محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] آمد و جريان مراسم راه‌اندازى و افتتاح مترو را تعريف كرد و گفت، آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، سئوالات فنى و اقتصادى نداشته و از نقش شما در مترو ستايش كرده؛ گرچه رسانه‌ها مختصركرده‌اند و از آقاى [محمد] امامى كاشانى که به خاطر كسالت قلبى بسترى است، عيادت‌كرده؛ حال‌شان رو به بهبودى است.

عصر جمعى از بزرگان شهرستان خوى آمدند. بيمارستان بزرگى به نام «آيت‌الله خويى» آنجا مى‌سازند. انتظار دارند كه ستاد اجرايى فرمان امام، 62 درصد از سهام شركت ايران مشرق را كه در اختيار دارد، به آنها بدهد و 38 درصد ديگر، از شخصى دبير بازنشسته است كه به بيمارستان هديه كرده است.

[آقای سلیمان علی السعید]، سفير جديد كويت آمد. گفت، [آقای جابر احمد الصباح]، اميركويت، هنگام خداحافظى تأكيد داشته كه با من ملاقات كند و خواستار حمايت من در انجام وظايف شود. امروز آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، به ايتاليا سفر كرد؛ چون اولين سفر ریيس‌جمهور ايران، بعد از انقلاب به غرب است، انعكاس وسيعى دارد؛ گرچه منافقين با تظاهرات وسيع در رُم و اشغال چند نمايندگى، سعى دارند آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.

نظرات بینندگان