arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۲ اسفند ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [رسول] زرگر، معاون وزارت نيرو [در امور آب]، گفت كه ايتاليا خواسته آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، در مورد نيروگاه‌هاى گازى را نپذيرفته و به همين دليل آقاى [حبیب‌الله] بى‌طرف، [وزیر نیرو]، كه قرار بود براى امضاى قرارداد به رم برود، نرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

كميسيون زيربنايى [و امور تولیدی] جلسه داشت. حضار از خطبه‌هاى ديروز نمازجمعه تشكركردند و گفتند، در محافل سياسى اهميت زيادى براى آن قایل‌اند. سه بند ديگر از سياست‌هاى بخش آب تصويب شد. بعد از جلسه، آقاى [محسن] رضايى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] گفت، از سفر حج منصرف شده، زيرا كه آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى، [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی]، با بردن دخترش همراه خود مخالفت كرده. وعده به دخترش داده بوده است كه او را با خود ببرد.

آقاى [رسول] زرگر، معاون وزارت نيرو [در امور آب]، گفت كه ايتاليا خواستة آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، در مورد نيروگاه‌هاى گازى را نپذيرفته و به همين دليل آقاى [حبیب‌الله] بى‌طرف، [وزیر نیرو]، كه قرار بود براى امضاى قرارداد به رم برود، نرفته است.

عصر دست‌اندرکاران توليد سريال مردان‌آنجلس آمدند. [آقای فرج‌الله سلحشور]، كارگردان، [آقای محمدسعيد بهمن‌پور]، سناريونويس و آقايان [علی] لاريجانى، [رییس ‌سازمان صدا و سیما]، [محسن] على‌اكبرى، [تهیه‌کننده] و خانم [مهتاب] كرامتی، [بازیگر نقش هلن]، صحبت‌كردند و من هم صحبت تشويق‌آميز نمودم. سئوالاتى از آنها كردم و هديه‌اى دادم.

آقاى [سیدعباس حسینی] قائم‌مقامى، استاد دانشگاه و نماينده سابق نهاد نمايندگى رهبرى در دانشگاه‌ها آمد. از اوضاع جارى، اظهارنگرانى‌كرد و گفت، نيروها و مردم فهميده، به چپ و راست اعتمادى ندارند و انتظار حاكميت جريان عقل‎گرا، مُدبِّر و معتدل‌ را دارندكه شما را به اين صفت مى‌شناسند. گفت، به نظرات جديدى در مورد ولايت‌فقيه رسيده كه چاپ شده و كتاب‌هايش را آورده بود كه بخوانم و نظر بدهم. گفت، وضع روزنامه زن، با همه خوبى‌هايش، باعث ابهام در مواضع شما شده‌كه خوب نيست. شب، در مسير خانه، در بيمارستان قلب، از آقاى [محمد] امامى‌كاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، عيادت كردم. انفاركتوس [= سکته قلبی] كرده و از خطر رسته‌اند و بايد دو سه ماهى استراحت كنند.

نظرات بینندگان