arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

اگر اضطراب دارید این خوراکی‌ها سمی است!

بسیاری از افراد در سراسر جهان از اضطراب رنج می‌برند، اما شاید اغلب آنان مطلع نباشند که در وضعیت اضطرابی به وجود آمده، این غذا‌ها و نوشیدنی‌ها هستند که ممکن است مقصر باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد در سراسر جهان از اضطراب رنج می‌برند، اما شاید اغلب آنان مطلع نباشند که در وضعیت اضطرابی به وجود آمده، این غذا‌ها و نوشیدنی‌ها هستند که ممکن است مقصر باشند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، با توجه به این که بیش از هشت میلیون نفر در بریتانیا گزارش می‌دهند که از نوعی اضطراب رنج می‌برند، واضح است که چیز‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد.

ممکن است فکر کنید با نوشیدن مکرر آب میوه کاملا در سلامت خواهید بود، اما محتوای قند بالای این نوشیدنی‌ها به این معنی است که ممکن است برای مدتی احساس انرژی کنید، اما به سرعت، شرایط تغییر خواهد کرد.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که میوه خود را به طور کامل بخورید و با آب هیدراته کنید تا از احساس وحشتناک گرسنگی جلوگیری کنید، همچنین ممکن است بدانید که الکل می‌تواند الگوی خواب شما را خراب کند، اما خواب کافی نیز مستقیماً با احساس اضطراب مرتبط است.

نوشیدنی گمراه‌کننده دیگر، نوشیدنی‌های گازدار رژیمی هستند که ممکن است گزینه سالم‌تری به نظر برسند، اما کافئین اضافی در این نوشیدنی‌ها می‌تواند سطح اضطراب را افزایش دهد.

عادت دارید که روز خود را با نان تست شروع کنید؟  آردی که برای تهیه یک نان سفید استفاده می‌شود بسیار فرآوری شده است و پس از تبدیل شدن به قند خون می‌تواند حال شما را بد کند.

اگر اضطراب دارید این خوراکی‌ها سمی است!

از دیگر گزینه‌های سالمی که کارشناسان توصیه می‌کنند، سس‌های سالاد «بدون قند» یا «سبک» هستند، بسیاری از این سس ها، طعم خود را از آسپارتام می‌گیرند که یک شیرین‌کننده مصنوعی است و با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

سس کچاپ همچنین در فهرست غذا‌هایی که شما را مضطرب می‌کنند، قرار دارد، سس گوجه فرنگی بیشتر از سایر سس ها، شکر استفاده می‌کند، یعنی چهار گرم در هر قاشق غذاخوری.

این مقدار قند موجود در این چاشنی محبوب می‌تواند چیزی باشد که اضطراب شما را بسیار بدتر می‌کند، جایگزین بهتر سالسا گوجه فرنگی تازه خانگی است.

مصرف زیاد شیرینی یا خامه روی کیک با اضطراب و افسردگی مرتبط است، این موضوع، به دلیل سطوح بالای چربی ترانس است که در این غذای خوشمزه حاوی حدود دو گرم در هر وعده است.

اگرچه دونات‌ها هر چند وقت یک بار خوب هستند، اما اگر از اضطراب رنج می‌برید، دونات‌ها حاوی بدترین مواد هستند.

مقدار زیادی شکر اضافه شده، فیبر بسیار کم، آرد سفید بدی که در نان سفید شما وجود دارد و تمام چربی‌های نامناسب نشان می‌دهد که ممکن است این خوراکی‌های خوشمزه ارزشش را نداشته باشند.

نظرات بینندگان