arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

گفتگو میان هئیت‌های مذاکره کننده روس و اوکراینی از سر گرفته شد

یک مقام ارشد اوکراینی روز سه‌شنبه از شروع دور چهارم مذاکرات با هئیت روس خبر داد و بار دیگر بر خواست کشورش مبنی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری پیش از حل مشکلات موجود تاکید کرد. میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده ارشد و مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی خبر داد: «مذاکرات در جریان است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: یک مقام ارشد اوکراینی روز سه‌شنبه از شروع دور چهارم مذاکرات با هئیت روس خبر داد و بار دیگر بر خواست کشورش مبنی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری پیش از حل مشکلات موجود تاکید کرد.

میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده ارشد و مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با انتشار توییتی خبر داد: «مذاکرات در جریان است.»

وی در ادامه یادآور شد که «آتش‌بس و خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین» در فهرست محورهای اصلی مذاکرات قرار دارد.

چهارمین دور گفتگوها میان هیئت‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین پس از وقفه‌ای یک روزه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

دو طرف در پایان دور سوم با اشاره به پاره‌ای مسائل فنی از توقف یک روزه خبرداده و با وعده از سرگیری گفتگوها در روز سه‌شنبه از هم جدا شده بودند.

مذاکرات بین مسکو و کی‌یف روز دوشنبه به‌صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد. هیأت ها برای «وقفه فنی» با وعده از سرگیری مذاکرات در روز سه شنبه از هم جدا شده بودند.

هر دو طرف مناقشه طی روزهای اخیر نسبت به سرانجام مذاکرات ابراز خوش‌بینی کرده بودند، اگرچه کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که انجام هرگونه «پیش‌بینی» و گمانه زنی در خصوص نتیجه مذاکرات هنوز زود است.
یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین امکان دستیابی به توافق صلح را تا ماه مه و شاید «خیلی زودتر از آن» پیش‌بینی کرده است.

نظرات بینندگان