arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در تازه ترین اقدام؛

موشک اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره اینترنتی به مدار زمین برد

شرکت اسپیس ایکس روز گذشته یک موشک فالکون ۹ دو قسمتی را برای دوازدهمین بار به مدار زمین پرتاب کرد تا ۵۳ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین ببرد. عملیات مذکور دوازدهمین پرتاب قسمت اول موشک فالکون۹ مذکور به حساب می‌آید. پرتاب مذکور احتمالاً آخرین پرواز بوستر نیست و این قسمت موشک در عملیاتی دیگر دوباره به فضا پرتاب خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: شرکت اسپیس ایکس روز گذشته یک موشک فالکون ۹ دو قسمتی را برای دوازدهمین بار به مدار زمین پرتاب کرد تا ۵۳ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین ببرد.

به گزارش  اسپیس، قسمت اول این موشک برای دوازدهمین بار نیز روی زمین فرودآمد.

این موشک ساعت ۱۷:۵۱ دقیقه به وقت گرینوویچ از مقر کیپ کاناورال فلوریدا همراه ۵۳ ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب شد. حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب قسمت اول موشک روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرودآمد.

عملیات مذکور دوازدهمین پرتاب قسمت اول موشک فالکون۹ مذکور به حساب می‌آید. پرتاب مذکور احتمالاً آخرین پرواز بوستر نیست و این قسمت موشک در عملیاتی دیگر دوباره به فضا پرتاب خواهد شد.

از سوی دیگر قسمت دوم موشک فالکون ۹ همراه ماهواره‌های استارلینک به سفر خود ادامه داد. این ماهواره‌ها طبق برنامه ریزی به مکان در نظر گرفته شده رسیدند.

قرار است ابر خوشه ماهواره‌های استارلینک اینترنت پرسرعت برای مشتریان در سراسر جهان فراهم کند. اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۲۳۰۰ ماهواره اینترنتی به مدار زمین پرتاب کرده و قصد دارد این فعالیت را ادامه دهد. نسل آینده این ابرخوشه احتمالاً شامل ۳۰ هزار ماهواره خواهد بود.

درهمین راستا پرتاب ماهواره‌های اینترنتی اسپیس ایکس در این اواخر بیشتر شده، به طوریکه از ۱۵ مأموریتی که اسپیس ایکس تا این نقطه از سال جاری میلادی انجام داده، ۹ مورد به ارسال این ابزارها به مدار زمین اختصاص داده شده است.

نظرات بینندگان