arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

فردا نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كمیسیون انتخاباتی مصر روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام كرد نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این كشور فردا (یكشنبه) اعلام می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حاتم بجاتو دبیر كل كمیسیون انتخاباتی مصر در این باره گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری كه روزهای شنبه و یكشنبه هفته گذشته برگزار شد،‌بعد از ظهر فردا (یكشنبه) منتشر می شود.

'سونیا دریبی' خبرنگار شبكه تلویزیونی فرانس 24 در ارتباط زنده تلفنی در این باره گفت: اظهارات دبیر كل كمیسیون انتخاتات مصر در حالی است كه در حال حاضر هزاران نفر از هواداران اخوان المسلمین

در میدان التحریر تجمع كرده اند و هشدار داده اند تا زمانی كه نامزد مورد تائیدشان را به كرسی ریاست جمهوری ننشانند، این میدان را ترك نخواهند كرد.

این خبرنگار افزود: محمد مرسی و احمد شفیق دو رقیب انتخاباتی پیش از این هركدام به طور جداگانه پیروزی خود را اعلام كرده اند، اما شورای نظامی حاكم بر مصر روز گذشته (جمعه ) با صدور بیانیه ای هشدار داد كه این این گونه اقدامات نتیجه ای جز جدایی و اختلاف میان مردم در بر نخواهد داشت.

سونیا دریبی گفت: شایعاتی در مصر وجود دارد كه امروز نمایندگان اخوان المسلیمن نشستی در پشت درهای بسته با نمایندگان شورای نظامی برگزار كرده اند، اما هیچ خبری در این باره به بیرون درز پیدا نكرده است.

خبرنگار فرانس 24 گفت منزل محمد مرسی در محاصره نیروهای گارد ریاست جمهوری مصر است و بیم آن می رود كه با اعلام نتایج انتخابات، درگیری،‌نا آرامی و خشونت بار دیگر این كشور را فرا گیرد.
نظرات بینندگان