arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۴۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

"معامله سیاسی" ، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مصر را تعیین می کند

شاید باورکردنی نباشد ، اما یک "معامله" مهم سیاسی در پیش است ، معامله ای که به احتمال قوی ، نامزد اخوان المسلمین نخستین رییس جمهور پس از حسنی مبارک می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید باورکردنی نباشد ، اما یک "معامله" مهم سیاسی در پیش است ، معامله ای که به احتمال قوی ، نامزد اخوان المسلمین نخستین رییس جمهور پس از حسنی مبارک می شود.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" ؛ این مطلب مهم را پایگاه خبری "اهرام آنلاین" منتشر کرده است. در حال حاضر مذاکرات منظمی میان شورای عالی نظامی و اسلام‌گرایان اخوان‌المسلمین در جریان است.

هدف از این مذاکرات دستیابی به یک "معامله‌ی سیاسی" عنوان شده است که قرار است بر طبق آن، شورای عالی نظامی بخش‌هایی از حکم اخیر خود را پس بگیرد و در مقابل اسلام‌گرایان دیگر از طریق تظاهرات خیابانی به شورای عالی نظامی فشار وارد نکنند.

روز جمعه بار دیگر ده‌ها هزار تن در میدان تحریر قاهره گردآمدند و علیه تمرکز بیش از اندازه‌ی قدرت در دستان شورای عالی نظامی تظاهرات کردند.

اخوان‌المسلمین و شماری از گروه‌های سکولار که با تظاهرات اعتراضی خود حسنی مبارک را در فوریه‌ی ۲۰۱۱ وادار به کناره‌گیری کردند، اعلام کردند که قصد دارند برای "برقراری دوباره‌ی مشروعیت و دمکراسی" جبهه‌ی واحدی تشکیل دهند.

چند هزار تن از تظاهرکنندگان روز جمعه اعلام کردند که به‌طور دائمی در میدان تحریر باقی خواهند ماند تا به خواسته‌هایشان برسند.

آنان خواهان لغو تصمیمات اخیر شورای عالی نظامی هستند که طبق آن پارلمان مصر با اکثریت بزرگ اسلام‌گرا منحل شده است و قرار است اختیارات رئيس‌جمهوری آینده محدود شود. تظاهرات این گروه روز شنبه نیز در میدان تحریر ادامه داشت.

در هفته‌ی گذشته هم هواداران احمد شفیق، ژنرال پیشین نیروی هوایی مصر و آخرین نخست وزیر دوره‌ی ریاست جمهوری مبارک و هم هواداران محمد مرسی، نامزد اسلام‌گرایان اخوان‌المسلمین نامزدهای خود را پیروز انتخابات اعلام کردند.

قابل ذکر است، یک هفته پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مصر، کمیسیون انتخابات قصد دارد روز یکشنبه نتایج رسمی این انتخابات را اعلام کند. گفته می‌شود که در پشت صحنه گفت‌وگوهایی برای یک "معامله‌ی سیاسی" در جریان است.

فاروق سلطان، رئيس کمیسیون انتخابات روز شنبه علام کرد که روز یکشنبه پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر اعلام می‌شود.

قرار بود نتایج رسمی انتخابات روز پنجشنبه اعلام شود. ولی از آنجا که نهاد قضات ناچار بود به شکایت‌های متعددی از هر دو اردو در زمینه‌ی تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند، اعلام نتایج چند روزی به تعویق افتاد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
كورش پارسي نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
3
4
احمد شفيق هزاران مرتبه از مرسي سلفي دودوزه باز بهتر است مرسي در واقع يك تند روي سلفي طرفدار وهابي ها و مزدور حكومتهاي كثيف ع ر ب ي خليج هميشه فارس است البته انتخاب ميان اين دو انتخاب بين بد و بدتر است هر چند فقط به مردم مصر مربوط است نه ديگران .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
2
4
ایران باید کاری کنه ...انجا هم مرغ گران بشه...!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
3
8
روزی حسرت همین مبارک را خواهند خورد...!!!!
javad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
6
والله تا وقتي منافع مارو تعمين مي كرد همه به به و چه چه مي زديد و اخبار شده بود اخبار مرسي مرسي
حالا چي شده؟ بد شد مرسي جون؟
آفرين به شما به به
از الان ما بايد به بعضي سران داخلي بگيم مرسي!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
2
اخوان‌المسلمین و شماری از گروه‌های سکولار که با تظاهرات اعتراضی خود حسنی مبارک را در فوریه‌ی ۲۰۱۱ وادار به کناره‌گیری کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lمگر اخوان المسلمین تا روزهای آخر تحریم نکرده بودند؟
نظرات بینندگان