arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

فرانسه: یک مسأله فرابرجامی مربوط به ایران و آمریکا، مانع دستیابی به توافق است / پیش‌نویس توافق احیای برجام، دو ماه است که آماده شده

سخنگوی وزرارت خارجه فرانسه با تکرار برخی فرافکنی‌ها گفت که یک مسأله فرابرجامی مربوط به ایران و آمریکا، مانع از دستیابی به توافق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: سخنگوی وزرارت خارجه فرانسه با تکرار برخی فرافکنی‌ها گفت که یک مسأله فرابرجامی مربوط به ایران و آمریکا، مانع از دستیابی به توافق شده است.

وی بدون اشاره به انفعال طرف اروپایی در قبال برجام، در خصوص چشم‌انداز از سر گیری سریع مذاکرات وین، گفت که پیش‌نویس توافق پایبندی به برجام، دو ماه است که آماده شده است؛ به همین دلیل است که مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپا با اطمینان از دستیابی سریع به توافق، وین را ترک کردند.

این سخنگو افزود که از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم با اتخاذ رویکرد مسئولانه‌، تصمیم‌های لازم برای به سرانجام رساندن این توافق را اتخاذ کنند.

این مقام فرانسه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت: «این تصور که توافق، همزمان با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران که می‌تواند منافع منع اشاعه‌ برجام را کاهش دهد، قابلیت آن را دارد که برای مدت طولانی روی میز باشد، خطایی جدی است».

نظرات بینندگان