arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / آسمان ایران دوباره غبار آلود می‌شود/ مواج و متلاطم شدن خلیج فارس تا روز جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی از شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشور عراق و غبارآلود شدن آسمان برخی از مناطق کشور در روز جمعه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی از شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشور عراق و غبارآلود شدن آسمان برخی از مناطق کشور در روز جمعه خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، ۲۸ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه از تداوم آلودگی هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: با توجه به داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گرد و خاک منتقل شده از روی کشور عراق، امروز نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب، بوشهر، خلیج فارس و همچنین استان‌های البرز و تهران را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه برای استان‌های مرزی در غرب کشور شده است.

وی با بیان اینکه مجددا روز جمعه با شکل‌گیری توده گرد و خاک روی کشور عراق، انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد:‌ امروز در برخی نقاط از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان‌های ساحلی خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در برخی ساعات رگبار همراه با وزش باد شدید موقت و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا،‌ پنجشنبه، برای خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و برای شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار را خواهیم داشت. همچنین روز جمعه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده را شاهد هستیم.

نقشینه برای روز شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: یکشنبه وزش باد را در اغلب مناطق کشور به ویژه در جنوب غرب و جنوب شاهد هستیم که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه می‌شود.

وی افزود: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا جمعه مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آسمان تهران را برای امروز و فردا غبارآلود اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۰، فردا ۳۱ و روز جمعه به ۳۲ درجه می‌رسد، همچنین کمینه دما در مهرآباد ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است.

نظرات بینندگان