arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

آغاز نام نویسی متقاضیان جامانده یارانه / متقاضیان تنها دو روز برای ثبت‌نام مهلت دارند

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مهلت دو روزه برای ثبت‌نام متقاضیان جا مانده یارانه خبر داد. وی گفت: بعد از اینکه اطلاعات برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد، آن‌ها اطلاعات را بررسی کرده و می‌گویند که یارانه به فرد تعلق می‌گیرد یا نه و در صورت تعلق دهک‌بندی درآمدی آن‌ها مشخص می‌کنند و اگر واجد شرایط شدند یارانه کمک معیشتی از ابتدای طرح برای آن‌ها واریز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آغاز نام نویسی متقاضیان جامانده یارانه / متقاضیان تنها دو روز برای ثبت‌نام مهلت دارندفارس: سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مهلت دو روزه برای ثبت‌نام متقاضیان جا مانده یارانه خبر داد.

طیبه حسینی در ارتباط زنده با بخش خبر شبکه یک سیما گفت:‌ امروز شنبه و فردا یکشنبه آخرین مهلت برای ثبت‌نام متقاضی جاماندگان یارانه‌ها مانده است و کسانی که تا کنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند، تقاضای خود را در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نشانی MY.GOV.IR ثبت کنند، بعد از این مرحله اطلاعات دریافت شده برای سامانه رفاه ایرانیان به نشانی پایگاه رفاه ایرانیان ارسال خواهد شد.

وی گفت: بعد از اینکه اطلاعات برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد، آنها اطلاعات را بررسی کرده و می‌گویند که یارانه به فرد تعلق می‌گیرد یا نه و در صورت تعلق دهک‌بندی درآمدی آنها مشخص می‌کنند و اگر واجد شرایط شدند یارانه کمک معیشتی از ابتدای طرح برای آنها واریز می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بر این نکته تأکید کرد:‌ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صرفاً وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان یارانه را دارد بعد از آن اطلاعات به وزارت رفاه ارسال می‌شود و دهک‌بندی افراد و شرایط احراز توسط وزارت رفاه بررسی می‌شود که آیا فرد حائز دریافت یارانه هست یا نه و همچنین دهک‌بندی درآمدی اعلام می‌شود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که بعد از اتمام دو روز باقیمانده از مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چه می‌شود، گفت:‌در مرحله اول تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت‌نام را تمدید کنیم، ولی این مسأله قطعی نشده است و ما موظفیم اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم به وزارت رفاه اجتماعی ارجاع کنیم و کسانی که مشمول دریافت یارانه شوند و دهک‌بندی آنها مشخص شود بعد از ابلاغ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها یارانه آنها از ابتدای اجرای طرح معیشتی محاسبه و واریز می‌شود.

وی در مورد ثبت‌نام افراد مجرد گفت:‌کسانی که قبلاً یارانه دریافت می‌کردند و یارانه آنها قطع شده است می‌توانند به عنوان متقاضی جدید و فرد مجرد ثبت‌نام کنند اما اگر کسی با خانواده پدری باشد به عنوان فرد مجرد نمی‌تواند خانوار خود را جدا کند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد متولدان جدید گفت:‌نوزادان به صورت سیستماتیک در همان خانوار اصلی ثبت‌نام می‌شوند و نیازی به مراجعه به سامانه نیست.

حسینی در پایان از مردم درخواست کرد:‌کسانی که جامانده یارانه هستند و متقاضی دریافت یارانه هستند، در فرصت دو روزه باقیمانده نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

نظرات بینندگان