arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
لطفی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با «انتخاب»؛

میزان افزایش اجاره‌ مسکن بیش از ۲۵ درصدی بوده که دولت مصوب کرده / دولت برای دخالت در بازار اجاره، ابزار و قانونش را دارد؟ چطور می‌تواند کنترل کند؟ / ما کد رهگیری است را داریم ولی نمی‌آیند که با ما تعامل کنند

عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه مشاوران املاک درخصوص علت افزایش بهای رهن و اجاره مسکن، بیش از آنچه دولت مصوب کرده است عنوان کرد که زیر ساخت‌ها آماده نیست. زیر ساخت که آماده باشد آدم می‌تواند کمک کند ولی راه رفته را دارند اشتباه می‌روند. دولت چرا باید دخالت کند؟ یا اگر می‌خواهد دخالت کند، آیا ابزار و قانونش را دارد؟ چطور می‌تواند کنترل کند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه مشاوران املاک درخصوص علت افزایش بهای رهن و اجاره مسکن، بیش از آنچه دولت مصوب کرده است عنوان کرد که زیر ساخت‌ها آماده نیست. زیر ساخت که آماده باشد آدم می‌تواند کمک کند ولی راه رفته را دارند اشتباه می‌روند. دولت چرا باید دخالت کند؟ یا اگر می‌خواهد دخالت کند، آیا ابزار و قانونش را دارد؟ چطور می‌تواند کنترل کند؟ ما ابزار که همان کد رهگیری است را داریم ولی نمی‌آیند که با ما تعامل کنند و از ما راهکار بگیرند بلکه یک طرحی ارائه می‌دهند که هنوز آزمون و خطا نشده است.

سعید لطفی در گفت و گو با «انتخاب» درباره میزان رهن و اجاره بهای مسکن در سال جاری، بیان کرد: «الان دو سال است که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا 25 درصد افزایش قیمت را مصوب کردند. اما در این دو سال ما می‌بینیم که اجاره‌ها بیش از نرخی که اعلام شده، اعمال شده است. انشاالله که دولت بتواند با توجه به تجربه و شرایط دو سال، امسال این 25 درصد را کنترل کند. حال اینکه با چه ترفند و زیرساختی باشد را دولت باید برنامه‌ریزی کند.»

وی درخصوص افزایش بهای رهن و اجاره مسکن، بیش از آنچه دولت مصوب کرده است، گفت: «زیر ساخت‌ها آماده نیست. زیر ساخت که آماده باشد آدم می‌تواند کمک کند ولی راه رفته را دارند اشتباه می‌روند. ما که قدرتی نداریم که بگوییم کاری که انجام می‌دهید اشتباه است.»

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک، ادامه داد: «مثلا من دوست دارم 10 درصد به مبلغ مستاجرم اضافه کنم، دولت چرا باید دخالت کند؟ یا اگر می‌خواهد دخالت کند، آیا ابزار و قانونش را دارد؟ چطور می‌تواند کنترل کند؟ ما ابزار که همان کد رهگیری است را داریم ولی نمی‌آیند که با ما تعامل کنند و از ما راهکار بگیرند بلکه یک طرحی ارائه می‌دهند که هنوز آزمون و خطا نشده است. ما می‌توانیم کمک کنیم ولی نمی‌خواهند.»

لطفی همچنین درخصوص میزان افزایش قیمت خرید خانه، تصریح کرد: «هنوز آمار نداریم. قیمت تمام شده مسکن هنوز کاملا مشخص نشده است. چون ما از عید تازه آمده‌ایم، حقوق‌ها به تازگی افزایش پیدا کرده است و همچنین گرانی‌هایی که یک سری لوازم و نهاده‌های ساختمانی دارند، هنوز اعمال نشده است. بنابراین برای اعلام قیمت‌ کمی زود است.»

 

 

نظرات بینندگان