arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

معاون حزب‌الله لبنان: از نامزدی نبیه بری برای ریاست پارلمان حمایت می‌کنیم / ۷۷ نماینده حامی مقاومت در برابر اسرائیل هستند

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما خواهان اکثریت پارلمانی نیستیم و برای به دست آوردن اکثریت تلاش نمی‌کنیم. باقیمانده‌های جریان ۱۴مارس در انتخابات قبلی ۴۷ نماینده داشتند و اکنون ۳۶ نماینده دارند که این کاهش، کاملا واضح و مشخص است. وی بر حمایت حزب الله از نامزدی نبیه بری، رئیس فراکسیون توسعه و آزادی برای تصدی پست ریاست پارلمان تاکید کرد و از دیگران خواست تا از این نامزد حمایت کنند و مانع آن نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، پارلمانی که هفته گذشته انتخاب شد، دارای ۷۷ نماینده "حامی مقاومت در برابر اسرائیل" است.

به گزارش المنار، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد، حزب‌ الله در رابطه با همپیمانانش در انتخابات پارلمانی کوتاهی نکرد و بی‌وقفه با آنها همکاری می‌کرد.

وی در ادامه افزود: ما خواهان اکثریت پارلمانی نیستیم و برای به دست آوردن اکثریت تلاش نمی‌کنیم. باقیمانده‌های جریان ۱۴مارس در انتخابات قبلی ۴۷ نماینده داشتند و اکنون ۳۶ نماینده دارند که این کاهش، کاملا واضح و مشخص است.

نعیم قاسم همچنین تصریح کرد: اگر مجلس نمایندگان را بر این اساس دسته بندی کنیم که چه کسانی همراه مقاومت در برابر اسرائیل و چه کسانی ضد آن هستند، ۷۷ نماینده وجود دارند که حامی مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی خواهند بود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد: ما با نمایندگان پیروز از جریان‌های میانه‌رو، نمایندگان مستقل و گروه‌ها و سازمان‌های مردمی غیر مرتبط با سفارتخانه‌ها در ارتباط هستیم و ما به عنوان حزب الله در جنبش ۱۷ اکتبر به کسی خیانت نکردیم.

وی بر حمایت حزب الله از نامزدی نبیه بری، رئیس فراکسیون توسعه و آزادی برای تصدی پست ریاست پارلمان تاکید کرد و از دیگران خواست تا از این نامزد حمایت کنند و مانع آن نشوند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما اصولاً دولت وحدت ملی را تشویق می‌کنیم و پیشرفت کشور بدون دولت وحدت ملی دشوار است.

نعیم قاسم ادامه داد، برای اداره کشور باید در ابتدا رئیس مجلس نمایندگان، معاون آن و هیئت شورا انتخاب شود و سپس نخست وزیر معرفی و دولت تشکیل شود و پس از آن، این دولت می‌تواند کار خود را آغاز کند.

وی ضمن اشاره به لزوم آغاز اجرای برنامه‌های دولت کنونی به‌ویژه طرح‌های برق، حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها، گفت که این امر از یک سو چرخه اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد و از سوی دیگر فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌کند.

نعیم قاسم همچنین ضمن تاکید بر لزوم استخراج نفت از بلوک‌های دریایی در جنوب به هر روشی اظهار داشت: ما منتظر آمریکا که نفت ما را به نفع اسرائیل سرقت می‌کند، نمی‌مانیم. دولت راه حل است به شرط آنکه دولتی مقتدر، عادل و منصف باشد و به شهروندانش اهمیت دهد.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه گذشته در سایه رنج این کشور از بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود برگزار شد.

نظرات بینندگان