arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

سازمان جهانی بهداشت: جهان در معرض چالش های هولناکی است

رئیس سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد: امروز، جهان با چالش های هولناکی مثل کرونا، جنگ اوکراین و آبله میمون روبه روست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد: امروز، جهان با چالش های هولناکی مثل کرونا، جنگ اوکراین و آبله میمون روبه روست.

به گزارش واشنگتن تایمز، «تدروس آدهانوم گبریاسوس» در سخنرانی افتتاحیه «هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت» خاطرنشان کرد: اکنون کرونا تنها بحران جهان نیست و همکاران ما در سراسر جهان، در حال مبارزه با ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو، آبله میمون، هپاتیت با منشا ناشناخته و بحران انسانی پیچیده در افغانستان، اتیوپی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، اوکراین و یمن هستند.

وی گفت: ما با ترکیبی از بیماری های هولناک، قحطی، خشکسالی، جنگ، تغییرات آب و هوایی، نابرابری و رقابت ژئوپلیتیک روبه رو هستیم.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه کرونا به پایان نرسیده است، درباره رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در جهان هشدار داد.

تدروس افزود: کرونا را نباید پایان یافته تلقی کرد. ما حفاظت ها را به قیمت به خطر افتادن جانمان کم کرده ایم.

وی گفت: کاهش آزمایشات مربوط به کرونا و کاهش فاصله گذاری ها به معنای آن است که چشممان را به روی جهش ویروس بسته ایم. این در حالی است که هنوز تقریبا یک میلیارد نفر در کشورهای کم درآمد، واکسینه نشده اند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: در حالی که با واکسینه شدن ۶۰ درصد مردم دنیا، پیشرفت خوبی در زمینه واکسیناسیون حاصل شده است اما تا زمانی که همه مردم جهان واکسینه نشده اند بیماری پایان نمی یابد.

تدروس افزود: در شرایطی که میزان انجام تست کرونا در جهان کاهش یافته است، موارد ابتلا در ۷۰ کشور روند افزایشی دارد.

بعد از هفته های متمادی کاهش تعداد مبتلایان به کرونا از ماه مارس، سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی که روز پنج شنبه منتشر شد، از کاهش نیافتن تعداد مبتلایان به کرونا در این هفته خبر داد. این گزارش در عین حال، تعداد کشته ها را پایین تر از هفته های قبل اعلام کرد.

بیماری آبله میمون که در گذشته، محدود به برخی مناطق کم جمعیت در آفریقا می شد و بیماری قابل سرایت یا خطرناکی تلقی نمی شد اکنون با افزایش قدرت سرایت و شدت بیماری بر مشکلات نظام های بهداشتی جهان افزوده است. اکنون مواردی از این بیماری در سراسر جهان و حتی کشورهای توسعه یافته اروپایی مشاهده شده است.

نظرات بینندگان