arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه «متروپل» آبادان / ۷ کشته و ۳۱ مصدوم تاکنون / گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار / اعزام ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای از تهران به آبادان / پایان عملیات در طبقات ساختمان فروریخته / امکان ریزش کامل سازه؛ دریافت علائم حیاتی در اطراف زیرزمین

سخنگوی اورژانس کشور از ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان و کشته و مجروح شدن چندین نفر تاکنون خبر داد. سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های اورژانس نیز از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی اورژانس کشور از ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان و کشته و مجروح شدن چندین نفر تاکنون خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزییات این حادثه گفت: یک مورد حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان به سامانه ۱۲۵ سازمان اورژانس کشور گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در صحنه حضور دارند، به ایلنا گفت: این حادثه تاکنون دو مصدوم داشته است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

آخرین اخبار از این اتفاق، در زیر می آید:

افزایش تعداد بازداشت‌شدگان حادثه مترو پل به ۸ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۳۷

رئیس دادگستری خوزستان گفت: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به ۸ نفر رسید .

علی دهقانی  اظهار داشت: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به 8 نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، 6 نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

دریافت علائم حیاتی در اطراف زیرزمین "متروپل" / افزایش قربانیان به ۷ تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علائم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده است بنابراین احتمالا در زیرزمین ساختمان متروپل افرادی گرفتار هستند.

وحید شعبانی با اشاره به وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه به این نتیجه رسیدیم فردی در طبقات بالای ساختمان گرفتار نیست، جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در طبقات ساختمان تقریبا به اتمام رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر آواربرداری در طبقه همکف انجام شده است و اکنون بیشتر مشکل در زیرزمین ساختمان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آسیب‌دیدگی زیاد قُل دوم ساختمان، گفت: در صورت آواربرداری با دقت کم، هر لحظه احتمال دارد این بخش ساختمان فرو بریزد و در صورت وقوع این اتفاق، هم عوامل امدادی دچار حادثه می‌شوند و هم نجات افراد در زیرزمین با مشکل مواجه می‌شود بنابراین آواربرداری با دقت در حال انجام است.

شعبانی بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات، دستگاه‌هایی به منظور دسترسی به آنتن موبایل در طبقات زیرین، به کارگیری شده است تا در صورتی که فرد گرفتاری در این قسمت‌ها حضور داشته باشد، با تلفن حضور خود در محل را گزارش کند اما تاکنون فردی به صورت تلفنی به سامانه‌های امدادی یا اقوام خود گزارشی در این زمینه نداده است.

وی عنوان کرد: علائم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده است بنابراین احتمالا در زیرزمین ساختمان متروپل افرادی گرفتار هستند. البته با توجه به حضور عوامل امدادی در اطراف محل، احتمال خطا نیز وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تلاش برای دسترسی به زیرزمین و نجات گرفتاران احتمالی بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ساختمان به بهره‌برداری کامل نرسیده بود کسی از تعداد افراد موجود در ساختمان در زمان حادثه اطلاعی ندارد.

شعبانی گفت: برای جست‌وجوی آسیب‌دیدگان سه تیم با دستگاه زنده‌یاب و سه تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در محل حادثه مستقر هستند و در حال جست‌وجو نجات افراد هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تامین روشنایی کافی به منظور جست‌وجوی آسیب‌دیدگان تصریح کرد: تا زمان اطمینان کامل از عدم گرفتاری فردی، همه عوامل پای کار هستند و عملیات جست‌وجو به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این حادثه تاکنون منجر به کشته شدن هفت نفر و مصدومیت ۳۱ نفر شده است.

فرماندار ویژه آبادان: شرایط "متروپل"بسیار ناپایدار است؛ امکان ریزش کامل سازه وجود دارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۱۶

فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به شرایط محل حادثه متروپل و سازه‌ای که متاسفانه غیرپایدار است و هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد، از مردم تقاضا داریم که از تجمع و حضور در محل حادثه جداً خودداری کنند.

احسان عباسپور با تسلیت به مردم آبادان در پی حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل اظهار کرد: در حادثه ای که متاسفانه امروز حوالی ساعت ۱۲ ظهر رخ داد، یکی از برج‌های دوقلوی متروپل ریزش کرد که بخشی در حوزه خیابان و بخشی نیز در کوچه ای که منتهی به محل تردد مردم بود، رخ داد. در ساعات اولیه بلافاصله ستاد بحران را تشکیل دادیم و در منطقه هستیم و تمام نیروهای امدادی را از شهرهای همجوار به محل حادثه گسیل کردیم.

وی افزود: از نظر نیروی امدادی و تجهیزات هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ تصمیمات به صورت لحظه‌ای گرفته می‌شود اما متاسفانه به دلیل ریزش آوار، تاکنون ۶ فوتی و ۲۹ مصدوم داشته‌ایم.

فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: با توجه به شرایط محل حادثه متروپل و سازه‌ای که متاسفانه غیرپایدار است و هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد، از مردم تقاضا داریم که از تجمع و حضور در محل حادثه جداً خودداری کنند؛ شرایط بسیار ناپایدار است و امکان ریزش وجود دارد.

وی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پایان یادآور شد: نیروهای امدادی با تمام توان در حال تلاش برای کمک به مردم هستند. از مردم می‌خواهیم که هرگونه اخبار را از مبادی رسمی پیگیری کنند.

افزایش جان‌باختگان متروپل به ۶ نفر / پایان عملیات در طبقات ساختمان فروریخته‌ی آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۰:۵۸

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر خبر داد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان که ظهر امروز اتفاق افتاد گفت: ساعتی پیش عملیات امدادونجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زیرزمین ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند، همچنین دستگاه‌های زنده یاب هم موفق شدند ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کنند؛ عملیات امداد و نجات در طبقات زیرزمین ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: همچنین تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

افزایش مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان به ۲۸ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۰۱

سخنگوی اورژانس کشور اسامی مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان را اعلام کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان گفت: تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

به گفته وی اسامی مصدومان بستری شده شامل:

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

استاندار خوزستان: با مسببان حادثه متروپل برخورد می‌شود / عملیات امداد و نجات ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۸:۵۸

ستاندار خوزستان گفت: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان امروز دوشنبه ۲ خردادماه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: در پی نخسین ساعات اطلاع از حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حاضر شدیم، هم اکنون گروه‌های امداد و نجات مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان کرد و عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

خلیلیان با بیان اینکه گروه‌های امدادرسانی در محل حادثه به صورت جدی فعال شده‌اند، افزود: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ ضمن اینکه خوشبختانه ۲۵ نفر دیگر از زیر آوار خارج شده‌اند.

وی گفت: در چنین حوادثی عوامل مختلف اثرگذار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان پیرامون تأمین هزینه‌های درمانی برای مصدومان حادثه ابراز داشت: در چنین حوادثی مصدومان تحت بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرند و مشکل خاصی نخواهند داشت.

اعزام ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای از تهران به آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۸:۲۹

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر همراه با ۱۱ دستگاه خودروی سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است، به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ نفر از نیروها برای تسریع در عملیات به صورت هوایی به محل حادثه اعزام می‌شوند و مابقی افراد به صورت زمینی ساعتی دیگر به سمت آبادان حرکت خواهند کرد.

۳۲ نفر از آوار ریزش ساختمان متروپل نجات یافتند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۸:۲۳

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار نجات یافتند و ۲۷ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شدند.

ولی پور گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم‌ها و نیرو‌های امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته و ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع از شهر‌های آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، همچنین علاوه بر اعزام ۱۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است.

او گفت: تا این لحظه گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است.

آمار تلفات ریزش ساختمان در آبادان به پنج کشته و ۲۵ مصدوم رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۶:۳۲

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آخرین آمار حادثه حادثه ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان در روز دوشنبه به پنج کشته و ۲۵ مصدوم رسید.

ویدیوی دلخراش: لحظات پس از ریزش «متروپل» آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۳
ویدیو: فریاد مردم آبادان: «آبادان بیچاره صاحب عزاست امروز»
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۱
گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار در ساختمان "متروپل" آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۵۴

وحید شعبانی مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

 

وی افزود: طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

۴ کشته و ۲۵ مصدوم در پی ریزش ساختمان در آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۳۵

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه ۴ نفر جان باختند.

 

وی ادامه داد: ۲۵ نفر مصدوم شده اند و همچنین براساس اعلام شاهدان محلی احتمال دارد ۵۰ نفر در زیر آوار باشند.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۲۵

پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان که بخشی از آن روز دوشنبه فرو ریخت، با حکم دادستان ویژه آبادان بازداشت شدند.

 حمید مرانی‌پور دادستان ویژه آبادان حکم بازداشت مالک ساختمان متروپل را صادر کرده است.

اوضاع بحرانی خیابان های اطراف ساختمان ریزش پیدا کرده ی «متروپل» آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۶
۳ کشته در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۲

سخنگوی اورژانس: تعداد قربانیان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان به ۳ نفر افزایش پیدا کرد. ۲۱ نفر هم مصدوم شده‌اند که وضعیت جسمانی دختری ۱۰ ساله وخیم است

تاکنون یک کشته و ۷ مصدوم حاصل ریزش ساختمان "متروپل" / احتمال افزایش مصدومان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۰

 

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان از احتمال افزایش مصدومان ریزش مجتمع تجاری متروپل در آبادان خبر داد.

دکتر سید نادر نقیبی، اظهار کرد: در پی ریزش مجتمع تجاری متروپل در حال ساخت در خیابان امیری، تاکنون یک کشته و هفت نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه دلیل این حادثه مشخص نیست، افزود: اکنون تخلیه اطراف ساختمان انجام و خیابان مسدود شده است.

رئیس فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تلاش برای آواربرداری در حال انجام است و احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود دارد.

 

نظرات بینندگان