arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۳ خرداد ۱۴۰۱ / سه استان در معرض خطر برخورد صاعقه/ بهبود کیفیت هوای تهران از روز پنجشنبه / کاهش شدت آلاینده‌ها از چهارشنبه در اکثر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از خطر برخورد صاعقه و رگبار باران در سه استان و بروز پدیده گرد و خاک در اغلب مناطق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از خطر برخورد صاعقه و رگبار باران در سه استان و بروز پدیده گرد و خاک در اغلب مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز سوم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

وی از بارش باران و رگبار در برخی از استان‌ها خبر داد و گفت:‌ امروز در استان‌هایی مثل آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش هایی از گیلان و مازندران و فردا علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از گلستان و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

گودرزی با تاکید براینکه امشب در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی اعلام شده است، عنوان کرد: به دنبال این هشدار اختلال در تردد، برخورد صاعقه و آبگرفتگی معابر را در این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از بروز پدیده گرد و غبار در بخش‌های نیمه غربی کشور خبر داد و اظهار کرد: امروز شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و به تدریج در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور پدیده گرد و خاک را شاهد هستیم که سبب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق شده است.

وی شدت آلودگی هوا در برخی از استان‌ها را در حد هشدار نارنجی اعلام کرد و گفت: برای امروز در اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، ایلام، یزد، کرمان، تهران، البرز، قم، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، اردبیل، زنجان و قزوین، سمنان، هرمزگان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی میزان گرد و غبار در حد هشدار نارنجی منتشر شده است.

گودرزی با تاکید براینکه هموطنان حتما در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر گیرند و از حضور در فضای باز اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: هموطنان تمهیدات لازم را مدنظر قرار دهند تا از روز چهارشنبه به تدریج از شدت آلاینده‌ها کاسته شود و شرایط بهتری را پیش رو داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران برای امروز، سوم خرداد ماه را صاف و غبار آلود برشمرد و تصریح کرد: آسمان پایتخت در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهد داشت؛ بیشینه دما در تهران امروز به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد و وضعیت هوای تهران از روز پنجشنبه مطلوب خواهد شد.

نظرات بینندگان