arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

علم‌الهدی: در کشور ما، خدمت به دین مستلزم خدمت به انقلاب است / مسئله بی‌حجابی یک ابرچالش فرهنگی است / در سال ۱۳۹۰، حاضر بودم ثواب همه مستحبات خود در ماه مبارک رمضان را بدهم، در عوض در اجر سازندگان سریال «سقوط یک فرشته» شریک باشم

علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: مسئله بی‌حجابی را محور فعالیت فرهنگی دشمن در جنگ نرم کنونی دانست و تأکید کرد: مسئله بی‌حجابی نه یک آسیب اجتماعی بلکه یک ابرچالش فرهنگی است که بسیاری از مشکلات، بزه‌ها و نابسامانی‌ها متاثر از آن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فضاسازی فرهنگی در سطح شهرها از این جهت اهمیت دارد که یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با معاونان فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران با بیان اینکه دِین ما به خون شهدا فقط به خاطر مجاهدت دنیوی آنان نیست، اظهار کرد: ماهیت دِینی که شهدا بر ذمه ما دارند، بیش از آن که ناظر بر جهاد سخت آنان باشد، مشتمل بر تلاش آنان برای سعادتمندی و عاقبت بخیری ماست. اثر مجاهدت شهدا این بود که امروز در هر شهر و دیار در این سرزمین، فضا به‌گونه‌ای فراهم باشد که ما حتی با عمل به یک اقدام کوچک، بتوانیم آخرت خود را تأمین کنیم و این امر که به خاطر برقراری حکومت دینی در این کشور میسر شده است که محصول و مدیون مجاهدت و دلاورمردی‎های‎ شهدا و خانواده بزرگ ایثارگران است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری در هر شهر، صرفاً محدود به یک مسئولیت سازمانی و یک معاونت شهری نیست بلکه تلاشگران این عرصه، رسالت عظیم فرهنگ‌سازی در شهر را بر دوش دارند و فعالیت آنان در این حوزه به‌طور مستقیم بر ایمان و آخرت مردم اثرگذار است.

خدمت به دین در گرو خدمت به انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه در کشور ما، خدمت به دین مستلزم خدمت به انقلاب است و افراد نمی‌توانند در راه ترویج معارف دین تلاش کنند درحالی که نسبت به معارف انقلاب اسلامی بی‌توجه هستند، افزود: فضاسازی فرهنگی در سطح شهرها از این جهت اهمیت دارد که یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین است و اگر تابلوها و به‌طور کلی فضای فرهنگی شهرها در خدمت نشر و ترویج معارف دین قرار بگیرد، تاثیر زیادی بر درامان بودن در برابر آسیب‌های فرهنگی و مشکلات اجتماعی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهارکرد: در هر شهر و استانی مشهود و ملموس است که جریان فرهنگ‌سازی در کشور توانسته در جهت ترویج مبانی دینی آن هم به زبان جوان‌پسند و با ابزارهای فرهنگی خلاقانه، گام‌های مؤثر و بزرگی بردارد.

علم‌الهدی در تشریح محورهای لازم برای تغییر وضعیت فرهنگ مردم در عصر حاضر تصریح کرد: تغییر وضعیت فرهنگی مردم ناظر بر دو محور است؛ اولاً پدافند فرهنگی و دوماً تبلیغات فرهنگی که متأسفانه در کشور ما، پدافند فرهنگی با ضعف‌هایی همراه بوده و تاکنون این عرصه موردغفلت قرار گرفته است اما با این حال، در زمینه تبلیغات فرهنگی که از جمله زیرساخت‌های موردتوجه انقلاب از زمان مبارزات سیاسی با رژیم طاغوت بود، پیشرفت‌های چشمگیری رخ داده که همه مصادیق آن به برکت مجاهدت فرهنگی در مسیر پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و نقش‌آفرینی در عرصه جنگ نرم فرهنگی بوده است.

ترویج بی‌حجابی، محور فعالیت دشمن در جنگ نرم

وی مسئله بی‌حجابی را محور فعالیت فرهنگی دشمن در جنگ نرم کنونی دانست و تأکید کرد: مسئله بی‌حجابی نه یک آسیب اجتماعی بلکه یک ابرچالش فرهنگی است که بسیاری از مشکلات، بزه‌ها و نابسامانی‌ها متاثر از آن است. با این حال، علی‌رغم مهم بودن این مشکل، بخش عمده بی‌حجابی با تبلیغات و فرهنگ‌سازی رفع می‌شود. باید در قالب نقشه‌های فرهنگی مؤثر و طرح‌های جالب و خلاقانه به ترویج حجاب پرداخت و این اقدامات علاوه بر اینکه تأثیر بسزا در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد و نزد پروردگار عالم نیز مأجور خواهد بود، کسانی که می‌خواهند سفره دین را از زندگانی جوانان ما جمع کنند، در برابر این طرح‌های مبتکرانه و حرکت‌های ارزشمند مروج حجاب، مستأصل و درمانده خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۰، سریالی از صداوسیما با عنوان «سقوط یک فرشته» پخش شد که در آن به سرنوشت دختر باحجابی که درگیر آسیب‌های فرهنگی می‌شد، پرداخته بودند. در همان ایام من به آقای دارابی که معاون وقت سیما بودند، گفتم که به آقای ضرغامی بگوید من حاضرم ثواب همه مستحبات خود در ماه مبارک رمضان را بدهم و در عوض در اجر سازندگان این سریال شریک باشم زیرا این عقیده و باور قلبی من است که برنامه فرهنگی در حوزه حجاب به‌مثابه نقش‌آفرینی مستقیم و مؤثر در جنگ نرم فرهنگی است.

علم الهدی در انتها با تأکید بر لزوم توجه مسئولان فرهنگی کشور به فرهنگ و سیره رضوی در تبلیغات شهری ابراز امیدواری کرد: در آستانه فرارسیدن دهه کرامت، همه تبلیغات و فضاسازی‌های شهری باید رنگ و بوی امام رضایی به خود بگیرد و فرهنگ و معارف رضوی در همه امور تبلیغی اثرگذار باشد. اگر ما معتقد هستیم که مقدمه سازی برای ظهور، فلسفه انقلاب اسلامی است، همه ما به‌عنوان یک کارگزار و فعال فرهنگی باید سهم امام زمان (عج) را در برنامه‌ریزی‌های کاری خود معین کنیم زیرا همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) فرمود، «مَن کانَ لِلّه کانَ اللهُ لَه» یعنی هرکس برای خدا قدمی بردارد، ذات اقدس پروردگار پشتیبان او خواهد بود. از خداوند متعال می‎خواهیم که رأفت خاص امام هشتم را نصیب و روزی همه شما بگرداند تا آثار و برکات این رأفت خاص در موفقیت‌های شما در تعظیم شعائر دین و مقامات اهل‌البیت (ع) ظهور و بروز پیدا کند.

نظرات بینندگان