arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
رویترز از قول یک منبع دیپلماتیک اروپایی:

پس از سفر انریکه مورا، ایران و امریکا متعهد به از سرگیری مذاکرات نشدند؛ دستیابی به مصالحه اگر نگویم غیرممکن، اما غیر محتمل است

پس از سفر انریکه مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و دستیابی به مصالحه در بحث سپاه غیر محتمل است، البته اگر نگویم غیرممکن.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز نوشت: پس از سفر انریکه مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران، یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت که هیچ یک از طرفین (ایران و آمریکا) متعهد به از سرگیری مذاکرات نشده اند و دستیابی به مصالحه در بحث سپاه غیر محتمل است، البته اگر نگویم غیرممکن.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است:  این منبع گفت: «آمریکایی ها تا دو ماه پیش بسیار پر سر و صدا بودند و می گفتند زمان رو به اتمام است و ما باید به توافق برسیم. اما از ماه مارس ... به نظر می رسد دیگر عجله ندارند."

یک منبع دیپلماتیک غربی تصریح کرد که اینکه احیای این توافق در نهایت یک تصمیم سیاسی است.

این منبع افزود: این یک قضاوت سیاسی است.

وی افزود: این توافق قبلاً مزایای اصلی خود را از دست داده، اما همیشه می توانید استدلال کنید که مواردی همچنان در برجام وجود دارد که آن را از «هیچ»، سودمندتر کند.

نظرات بینندگان