arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

مخبر: فساد گسترده‌ای در ماجرای «متروپل» رخ داده است / احتمال وجود افراد دیگری در زیر آوار که فوت شده یا زنده باشند، همچنان وجود دارد / امیدواریم که ظرف یکی دو روز آینده تکلیف کار معلوم شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در ماجرای متروپل آبادان فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده، گفت: باید طوری به مسأله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در ماجرای متروپل آبادان فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده، گفت: باید طوری به مسأله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌‌وگو با خبر ساعت 14 شبکه اول سیما، با اشاره به بازدید امروز (جمعه 6 خردادماه) خود از محل حادثه متروپل در آبادان، اظهار داشت: بعد از این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور دستورات مکرر و مؤکدی برای رسیدگی به ابعاد حادثه و مقصران آن صادر کرد و هم‌اکنون هم همه امکانات دولت برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان بسیج شده است.

وی افزود: من نیز امروز از همه مناطق محل حادثه بازدید کردم؛ وزیر کشور، استاندار خوزستان و همه مسؤولان استانی و کشوری هم به صورت فعال در صحنه حضور دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه این حادثه تاکنون 37 مصدوم و 24 فوتی داشته است،‌ گفت: احتمال وجود افراد دیگری در زیر آوار که فوت شده یا زنده باشند، همچنان وجود دارد و در حال تلاش هستیم و امیدواریم که ظرف یکی دو روز آینده تکلیف کار معلوم شود.

مخبر در عین حال تأکید کرد:‌ کار امدادرسانی بسیار پیچیده است و این حادثه هم قابل قیاس با حادثه پلاسکو نیست، چرا که محل حادثه در بافت مسکونی قرار دارد و کار سخت است.

وی با بیان اینکه در این رابطه فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده؛ تصریح کرد:‌ باید طوری به این مسأله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود، چرا که مردم را جریحه‌دار کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ ساختمان‌های مشابهی در این منطقه و در سطح کشور وجود دارد که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و این کار هم انجام خواهد شد و تیمی با دستور رئیس‌جمهور مشغول بررسی این مسأله شده‌اند.

نظرات بینندگان