arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

تخریب برخی منازل اطراف متروپل برای سهولت آواربرداری / مخبر: خسارت منازل تخریب شده از سوی دولت پرداخت می‌شود

در حال حاضر تعداد ماشین‌آلات سنگین، بیل‌های مکانیکی، لودر‌ها و ادوات دیگر در محل ساختمان متروپل افزایش یافته و سرعت آواربرداری بیشتر شده است. تعدادی از ساختمان‌های اطراف ساختمان متروپل برای افزایش سرعت آواربرداری و دسترسی به بخش‌های دیگر، تخریب شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در حال حاضر تعداد ماشین‌آلات سنگین، بیل‌های مکانیکی، لودرها و ادوات دیگر در محل ساختمان متروپل افزایش یافته و سرعت آواربرداری بیشتر شده است.

همچنین تعدادی از ساختمان‌های اطراف ساختمان متروپل برای افزایش سرعت آواربرداری و دسترسی به بخش‌های دیگر، تخریب شده‌اند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشته است که تجهیزات و ادوات بسیج شده در حادثه ریزش متروپل بی‌نظیر است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

تیم‌های تخصصی از سطح کشور در محل حادثه حضور دارند و در حال آوار برداری از محل هستند.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت و تعداد جانباختگان این حادثه به 26نفر رسیده است.

مخبر: خسارت منازل تخریب شده از سوی دولت پرداخت می‌شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز جمعه در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل آبادان ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به مردم آبادان و خانواده‌ درگذشتگان حادثه اظهار کرد: از وقتی حادثه اتفاق افتاد رئیس جمهور خارج کشور بود که به سرعت سفر خود را تکمیل و مرتب در تماس بوده و دستورات خود را برای بسیج کردن امکانات رسیدگی به موضوع صادر کردند.

وی افزود: وزیر کشور و امدادگران مجرب پلاسکو اعزام شدند و استاندار نیز در لحظات اول حضور داشته و همه امکانات را بسیج کردند و امید است این کار سخت و پیچیده هرچه سریعتر به پایان برسد، وقتی جان انسان‌ها در میان باشد باید با دقت کار انجام شود.

وی با بیان اینکه با عاملین این حادثه باید با جدیت برخورد شود، ادامه داد: دولت ۲ مورد را اولویت قرار داده که این حادثه را به اتمام برساند و به وضعیت خانواده‌های جانباختگان رسیدگی کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دولت خسارت خانه‌های اطراف که برای آوار برداری تخریب یا آسیب می‌بینند را حتماً پرداخت می‌کند.

وی در پایان گفت: مردم نیز در این مدت همراه بودند و قدران آن‌ها هستیم.

نظرات بینندگان