arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

انصاري‌فرد: عده‌اي از داخل به دنبال تعليق بودند/به نامه فدراسيون جهاني كانو اعتراض مي‌كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد حسين انصاري فرد در واكنش به تعليق كانوي ايران، گفت: وزارت ورزش و جوانان با جديت اين موضوع را پيگيري مي‌كند و به اين تصميم فدراسيون جهاني كانو اعتراض دارد.

مدير كل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان  اظهار كرد: هر چند كه قايقرانان ما در بازي‌هاي المپيك مدال آور نيستند، ولي افتخار حضور در بازي‌هاي المپيك خودش مقوله بسيار مهمي است. از طرفي براي حيثيت كشور ما هم خوب نيست و جاي تاسف دارد.

وي با اشاره به سفر وزير ورزش و جوانان به تايلند براي شركت در اجلاس دوپينگ آسيا ـ اقيانوسيه، تصريح كرد: حتما وزير از تايلند از طريق علي آبادي و افشارزاده اين موضوع را پيگيري و به اين تصميم اعتراض مي‌كند. مسئول امور بين‌الملل وزارتخانه هم به همراه وزير به تايلند رفته. بايد پيگيري كنيم تا از آنجا به اين نامه واكنش نشان داده شود.

انصاري فرد با بيان اين كه تعليق كانوي ايران خبر تاسف باري است، تاكيد كرد: اميدوارم همه به آبروي كشور فكر كنند، چرا كه براي مردم ما سزاوار نيست كه حيثيت ورزش كشورشان زير سوال برود.

مدير كل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان، در واكنش به شايعات مطرح شده مبني بر اين كه وزارتخانه موضوع تعليق ورزش ايران را جدي نگرفته و دلايل قانع كننده‌اي براي تغييرات در نامه‌نگاريها عنوان نكرده است، خاطر نشان كرد: ما همه نامه ها را پاسخ داديم. مگر مي‌شود كه مراجع بين‌المللي مواردي را مطرح كنند و ما توضيح ندهيم. قطعا توضيح داده‌ايم ‌ولي شايد براي آنها قانع كننده نبوده است. ما مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها را لغو كرديم و نامه‌ها را در اسرع وقت پاسخ داديم. تعامل بين‌المللي و پاسخ به مكاتبات بين‌المللي جزو اولويت‌هاي ماست. وزارتخانه قصور و كوتاهي نمي‌كند. امور بين‌الملل وزارت ورزش و جوانان كادر قوي دارد كه خيلي جدي مسايل را پيگيري مي‌كند.

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان در واكنش به نامه فدراسيون جهاني كانو مبني بر اين كه وزير ورزش ايران نامه‌ها را با جزئيات پاسخ نداده است، تصريح كرد: چنين چيزي اصلا پذيرفته نيست. من در جريان هستم و مي‌دانم كه شخص وزير خيلي براي اين موضوع وقت گذاشت و نامه‌ها در اسرع وقت پاسخ داده شد. اين نامه‌ها با همفكري كميته ملي المپيك و دست انداركاراني كه تجربه و سابقه داشتند، جواب داده شد. اين اظهارنظرها منصفانه نيست. مگر مي‌شود وزارت ورزش و جوانان از آبرو و اعتبار مملكت دفاع نكند؟

انصاري فرد با انتقاد از افرادي كه از داخل كشور به دنبال تعليق كانو بودند، به ايسنا گفت: به نظر مي‌رسد عليرغم پيگيري‌هاي وزارت ورزش و جوانان برخي در جهت عكس موضوع را پيگيري كردند تا قايقراني تعليق شود. متاسفانه وزارت بايد در دو جهت حركت كند. اول پاسخ مراجع بيروني را بدهد و در قدم بعد پاسخ كساني كه در داخل فعاليت مي‌كنند! البته اين اظهار نظر را بر اساس اطلاعاتي كه كسب كرده‌ايم، مي‌گويم.

وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا مي‌پذيريد كه توضيحات وزارت ورزش و جوانان براي مراجع بين‌المللي قانع كننده نبوده است؟ خاطر نشان كرد: اول بايد ديد كه منظورشان از قانع كننده نبودن چيست. ما بر اساس اساسنامه‌اي تغييرات ايجاد كرديم كه از زمان هاشمي طباء وجود داشته است. بارها مديران مختلفي طبق اين اساسنامه جابجا شده‌اند، اما هيچ اعتراضي وجود نداشته است. چطور آمدن دنيا مالي با اين اساسنامه مشكلي نداشته، اما رفتنش مشكل دارد؟! متاسفانه شيطنت‌هايي در عرصه بين‌المللي عليه ايران مي‌شود و عده‌اي ناخواسته و نه به صورت عمدي در داخل كشور به آن دامن مي‌زنند.

انتهاي پيام

نظرات بینندگان