arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

صداوسیما: توقف پخش برنامه طبیب / مجری نتوانست اظهارات غیرعلمی مهمان درمورد نماز را تصحیح کند

تلویزیون به دلیل آنچه «بی توجهی به استاندارد‌های تخصصی برنامه زنده» عنوان کرده است، برنامه «طبیب» را متوقف کرد.  پایگاه اطلاع‌رسانی سیما اعلام کرد: متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، از سوی مهمان ادعایی عجیب و غیرعلمی مطرح شد که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلویزیون به دلیل آنچه «بی توجهی به استانداردهای تخصصی برنامه زنده» عنوان کرده است، برنامه «طبیب» را متوقف کرد.

 پایگاه اطلاع‌رسانی سیما اعلام کرد: «معاونت سیما در پی ضعف مفرط برنامه طبیب شبکه سه در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده، به استحضار مردم شریف ایران می رساند؛

متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، مهمان برنامه با صحبت‌های عجیب و غیرعلمی مدعی شد که یکی از دلایل شایع بودن آرتروز در کشورهای مسلمان نماز خواندن مردم است که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.

متاسفانه مجری برنامه نیز علی‌رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و اظهارات غیرمستند مهمان را تصحیح کند.

معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه های خلاف ضوابط متوقف می‌کند.»

در ادامه این مطلب معاونت سیما آمده است: «برنامه طبیب در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت.»

برنامه «طبیب» پیشتر هم در تابستان سال گذشته به دلیل مطالب مطرح‌شده توسط مجری در ارتباط با نحوه مدیریت کرونا با حاشیه‌هایی همراه شده بود که به استناد برخی خبرهای منتشرشده در فضای مجازی ،توبیخ مجری از سوی مدیر شبکه سه را به همراه داشت.

سال ۹۹ هم ادعای عجیب یک مهمان در این برنامه مبنی بر اینکه با زهر زنبور عسل می‌توان بیماری کرونا را درمان کرد، بسیاری نگاه‌ها و انتقادها را متوجه «طبیب» کرده بود.

نظرات بینندگان