arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

زاکربرگ به‌دنبال توسعه کیفیت هدست‌های VR / افزایش وضوح تصویر و دخالت هوش مصنوعی

متا در حال حاضر در خط مقدم عرصه هدست واقعیت مجازی (VR) قرار دارد. به عنوان نمونه مدل هدست Oculus Quest ۲ آن کامل‌ترین، بصری‌ترین و یکپارچه‌ترین محصول این شرکت در این عرصه است. با این وجود مارک زاکربرگ، مدیر و بنیان‌گذار شرکت فیس‌بوک/متا به دنبال چیری فراتر است. او و اعضای ارشد تیم در آخرین میزگرد این شرکت با عنوان "Inside the Lab"، شکاف‌های تکنولوژیکی بین Quest ۲ و دستگاهی در آینده که قادر به گذراندن یک «تست تورینگ بصری» و فریب کامل قشر بینایی انسان باشد را تشریح و بررسی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش شده که مارک زاکربرگ مدیرعامل و موسس فیس‌بوک/متا ضمن درخواست آزمایش تورینگ بصری، درصدد ارتقاء وضوح یا رزولوشن هدست‌های واقعیت مجازی (VR) شرکت است.

به گزارش  نیو اطلس، متا در حال حاضر در خط مقدم عرصه هدست واقعیت مجازی (VR) قرار دارد. به عنوان نمونه مدل هدست Oculus Quest 2 آن کامل‌ترین، بصری‌ترین و یکپارچه‌ترین محصول این شرکت در این عرصه است.

با این وجود مارک زاکربرگ، مدیر و بنیان‌گذار شرکت فیس‌بوک/متا به دنبال چیری فراتر است. او و اعضای ارشد تیم در آخرین میزگرد این شرکت با عنوان "Inside the Lab"، شکاف‌های تکنولوژیکی بین Quest 2 و دستگاهی در آینده که قادر به گذراندن یک «تست تورینگ بصری» و فریب کامل قشر بینایی انسان باشد را تشریح و بررسی کردند.

تست تورینگ (Turing Test) در اصل یک آزمون‌ پیشنهادی برای ارزیابی هوش مصنوعی است.

همچنین شرکت به دنبال ارتقای کیفیت دید فضای مجازی نیز است. متا می‌گوید که چشم انسان در دید ۲۰/۲۰ می‌تواند حدود ۶۰ پیکسل را در هر درجه میدان دید تشخیص دهد که با این حساب فراهم کردن یک وضوح بالا به اندازه کافی برای یک صفحه تلویزیون با فاصله خوب از چشم انسان، کاری آسان است. اما عینک‌های واقعیت مجازی دقیقاً جلوی چشمان کاربر قرار دارند، برای همین پیکسل‌ها باید کاملا کوچک باشند و همچنین باید کل میدان دید کابر انسانی را پوشش دهند (چیزی که هرگز برای صفحه تلویزیون مورد بحث نبوده است). حالا هدف متا برای وضوح (رزولوشن) بیش از K8 برای هر چشم است.

زاکربرگ به‌دنبال توسعه کیفیت هدست‌های VR / افزایش وضوح تصویر و دخالت هوش مصنوعی

این شرکت نمونه اولیه «Butterscotch» خود را برای آزمایش تأثیر وضوح فوق‌العاده بالا بر دید را آزمایش کرد. همانطور که از تصویر پیداست علاوه بر بزرگ و حجیم بودن و اینکه هنوز هم آماده تولید نیست، فقط می‌تواند حدود نیمی از میدان دید فعلی Quest 2 را پوشش دهد. اما قابلیت ۵۵ پیکسل در هر درجه دید را ارائه می‌دهد که حدود ۲.۵ برابر بهتر از Quest 2 بوده و این بهترین چیزی می‌تواند باشد که شرکت تاکنون ابداع کرده است.

منبع: همشهری

نظرات بینندگان