arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

هشدار تند مقام روس: در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، لندن هدف نخست موشک‌های روسیه است / در اولین عملیات هوایی، تمام ماهواره‌های فضایی دشمن را نابود خواهیم کرد

یکی از مقام‌های ارشد پارلمانی روسیه روز شنبه گفت، در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، «لندن» پایتخت انگلیس اولین هدف روسیه خواهد بود. وی افزود:«ما در اولین عملیات هوایی، تمام ماهواره‌های فضایی دشمن را نابود خواهیم کرد. برای ما آمریکایی یا انگلیسی بودن اهمیتی نخواهد داد، ما همه آنها را ناتو خواهیم دید.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یکی از مقام‌های ارشد پارلمانی روسیه روز شنبه گفت، در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، «لندن» پایتخت انگلیس اولین هدف روسیه خواهد بود.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» «آندری گورولیوف،» نماینده پارلمان روسیه که در کمیته دفاعی مسکو حضور دارد، در سخنانی در تلویزیون دولتی روسیه،گفت:«ما در اولین عملیات هوایی، تمام ماهواره‌های فضایی دشمن را نابود خواهیم کرد. برای ما آمریکایی یا انگلیسی بودن اهمیتی نخواهد داد، ما همه آنها را ناتو خواهیم دید.»

وی ادامه داد: «ما مطمئناً از "ورشو"، "پاریس" یا "برلین" شروع نخواهیم کرد. اولین جایی که ضربه خواهد خورد لندن خواهد بود. کاملاً واضح است که تهدید جهان از جانب آنگلوساکسون‌ها می‌آید».

گورولیوف ادامه داد که درصورت وقوع جنگ بحران، انرژی و سرما و اروپا و آمریکا را از پا درخواهد آورد.

وی گفت: «آن موقع در مرحله سوم، می‌بینم که آمریکا به اروپای غربی برای ادامه مبارزه با سرما و بدون غذا و برق چه خواهد گفت. تعجب می‌کنم که آنها (ایالات متحده) چگونه می‌توانند با این مشکلات کنار بیایند.»

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز شنبه هشدار داد که فشارها برای وادار کردن اوکراینی‌ها برای «توافق بد» به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از درگیری افزایش خواهد یافت.

مقام‌های انگلیس علاوه بر تشدید فشارها و تشویق دیگر کشورهای غربی به اعمال تحریم روسیه، انواع تسلیحات پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.این باعث شده که روسیه بارها درباره تبعات اقدامات تحریک آمیز انگلیس و دیگر کشورهای غربی در قبال اوکراین هشدار دهد.

چندی قبل نیز «دیمیتری کیسیلوف» روزنامه نگار روس در برنامه‌ای تلویزیونی به تهدیدات اخیر انگلیس علیه روسیه واکنش نشان داد و گفت که روسیه می‌تواند انگلیس را در اعماق دریا غرق کند.

وی که طی برنامه‌ای در شبکه اول روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «اژدر اتمی پوسیدون که روسیه اخیرا از آن رونمایی کرده می‌تواند انگلیس را در اعماق دریا غرق کند.»

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: «انگلیس جزیره بسیار کوچکی است که یک موشک از نوع "سارمات" برای غرق کردن آن تا ابد کافی است. موشک سارمات قدرتمندترین موشک در جهان بوده و یک موشک آن برای نابود کردن منطقه‌ای به اندازه ایالت تگزاس یا بریتانیا کافی است.»

نظرات بینندگان